Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INQUIRY BASED SCIENCE EDUCATION AND COLLECTING EVIDENCE ABOUT ITS IMPACT ON STUDENTS (ESTABLISH PROJECT APPROACH)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10291448" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10291448 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INQUIRY BASED SCIENCE EDUCATION AND COLLECTING EVIDENCE ABOUT ITS IMPACT ON STUDENTS (ESTABLISH PROJECT APPROACH)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with the use of Inquiry-based science education (IBSE) that is the core focus of the FP7 ESTABLISH project (funding from the European Community's Seventh Programme [FP7/2007-2013] under grant agreement no 244749). This study focuses mainly on collecting evidence about the impact of IBSE on students, who were one of the project target groups. The objective of the project ESTABLISH is the wide use and dissemination of inquiry-based teaching method for science education at secondary schoolsacross Europe by creating authentic learning environments, involving all stakeholders to drive change in the classroom. Over the course of the project, a number of ESTABLISH teaching and learning materials (IBSE) units have been developed and adapted for the use in classrooms in participating countries. The effective implementation of IBSE requires well-educated teachers; hence, in-service teachers participated in at least 10 hours professional development training followed by the imple

  • Název v anglickém jazyce

    INQUIRY BASED SCIENCE EDUCATION AND COLLECTING EVIDENCE ABOUT ITS IMPACT ON STUDENTS (ESTABLISH PROJECT APPROACH)

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the use of Inquiry-based science education (IBSE) that is the core focus of the FP7 ESTABLISH project (funding from the European Community's Seventh Programme [FP7/2007-2013] under grant agreement no 244749). This study focuses mainly on collecting evidence about the impact of IBSE on students, who were one of the project target groups. The objective of the project ESTABLISH is the wide use and dissemination of inquiry-based teaching method for science education at secondary schoolsacross Europe by creating authentic learning environments, involving all stakeholders to drive change in the classroom. Over the course of the project, a number of ESTABLISH teaching and learning materials (IBSE) units have been developed and adapted for the use in classrooms in participating countries. The effective implementation of IBSE requires well-educated teachers; hence, in-service teachers participated in at least 10 hours professional development training followed by the imple

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Science Education Research For Evidence-based Teaching and Coherence in Learning (Proceedings of the ESERA 2013 Conference)

  • ISBN

    978-9963-700-77-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    European Science Education Research Association

  • Místo vydání

    Nicosia, Cyprus

  • Místo konání akce

    Nicosia, Cyprus

  • Datum konání akce

    2. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku