Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IBSE in chemistry education - Testing students' skills and teacher training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10314181" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10314181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.luma.fi/lumat-en/3962" target="_blank" >http://www.luma.fi/lumat-en/3962</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IBSE in chemistry education - Testing students' skills and teacher training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry Based Science Education (IBSE) as a new kind of education has been introduced into both the individual countries and the EU as a whole as an appropriate method for improvement on the current unsatisfying state of science education. Recently, newcurriculum documents started to take effect in Czech Republic; these documents emphasize acquiring key competences and support the implementation of new strategies of teaching and learning. Many suggestions for IBSE education were also created as a partof national and international projects. For this reason, our article will focus mainly on the preparedness of pupils/students and their teachers for this new teaching method as a further condition of the application of IBSE into schools. In the first part of the article, we will list methods, procedures and results of a research that aimed to determine whether the pupils/students have enough skills to use the inquiry based method of teaching. In the second part of the article, we will st

  • Název v anglickém jazyce

    IBSE in chemistry education - Testing students' skills and teacher training

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry Based Science Education (IBSE) as a new kind of education has been introduced into both the individual countries and the EU as a whole as an appropriate method for improvement on the current unsatisfying state of science education. Recently, newcurriculum documents started to take effect in Czech Republic; these documents emphasize acquiring key competences and support the implementation of new strategies of teaching and learning. Many suggestions for IBSE education were also created as a partof national and international projects. For this reason, our article will focus mainly on the preparedness of pupils/students and their teachers for this new teaching method as a further condition of the application of IBSE into schools. In the first part of the article, we will list methods, procedures and results of a research that aimed to determine whether the pupils/students have enough skills to use the inquiry based method of teaching. In the second part of the article, we will st

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    LUMAT

  • ISSN

    2323-7112

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    FI - Finská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    556-567

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus