Badatelsky orientované vyučování fyzického zeměpisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889429" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889429 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://chamo.kis3g.sk/lib/item?id=chamo:10690810&theme=snk" target="_blank" >https://chamo.kis3g.sk/lib/item?id=chamo:10690810&theme=snk</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Badatelsky orientované vyučování fyzického zeměpisu
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zacílen na implementaci a rozšíření témat a metodických postupů badatelsky orientovaného vyučování (BOV) v rámci terénní výuky fyzického zeměpisu. BOV obecně umožňuje práci žáků v reálném prostředí a za použití vědeckých postupů simulujícíchskutečnou vědeckou práci a při správném výběru obsahu učiva vede k efektivnějšímu pochopení probírané látky a má značný potenciál zatraktivnit pro žáky přírodní vědy (Janoušková et al. 2008, Papáček 2010c). Zařazení metodických postupů badatelsky orientovaného vyučování do výuky fyzického zeměpisu představuje vhodný prostředek pro zvýšení motivace žáků skrze vylepšení forem a způsobů výuky, zvýšení atraktivnosti hodin a motivace samotných žáků/studentů k výuce a zájmu o obor.
Název v anglickém jazyce
Inquiry-based teaching of physical geography
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at the implementation and expansion of topics and methodological research focus on inquiry-based science education (IBSE) as part fieldwork of the physical geography. Generally IBSE allows pupils'work in a real environment. It allows using scientific methods simulating actual scientific work. The right choice of thema leads to a more effective understanding of the subject matter and has significant potential to attract students to science (Janoušková et al. 2008, Papáček 2010c). The inclusion of the methodologies of inquiry-based teaching to the physical geography learning constitutes an appropriate means to motivate students through enhancements to the forms and methods of teaching hours enhancing the attractiveness and motivation of the pupils themselves to teaching and interest them in the field.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Bádateľské aktivity vo vzdelávaní. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie
ISBN
978-80-8118-142-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
117-132
Název nakladatele
Štátny pedagogický ústav
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Slovensko
Datum konání akce
25. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—