Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Badatelsky orientované vyučování fyzického zeměpisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889429" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://chamo.kis3g.sk/lib/item?id=chamo:10690810&theme=snk" target="_blank" >https://chamo.kis3g.sk/lib/item?id=chamo:10690810&theme=snk</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Badatelsky orientované vyučování fyzického zeměpisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zacílen na implementaci a rozšíření témat a metodických postupů badatelsky orientovaného vyučování (BOV) v rámci terénní výuky fyzického zeměpisu. BOV obecně umožňuje práci žáků v reálném prostředí a za použití vědeckých postupů simulujícíchskutečnou vědeckou práci a při správném výběru obsahu učiva vede k efektivnějšímu pochopení probírané látky a má značný potenciál zatraktivnit pro žáky přírodní vědy (Janoušková et al. 2008, Papáček 2010c). Zařazení metodických postupů badatelsky orientovaného vyučování do výuky fyzického zeměpisu představuje vhodný prostředek pro zvýšení motivace žáků skrze vylepšení forem a způsobů výuky, zvýšení atraktivnosti hodin a motivace samotných žáků/studentů k výuce a zájmu o obor.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry-based teaching of physical geography

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is aimed at the implementation and expansion of topics and methodological research focus on inquiry-based science education (IBSE) as part fieldwork of the physical geography. Generally IBSE allows pupils'work in a real environment. It allows using scientific methods simulating actual scientific work. The right choice of thema leads to a more effective understanding of the subject matter and has significant potential to attract students to science (Janoušková et al. 2008, Papáček 2010c). The inclusion of the methodologies of inquiry-based teaching to the physical geography learning constitutes an appropriate means to motivate students through enhancements to the forms and methods of teaching hours enhancing the attractiveness and motivation of the pupils themselves to teaching and interest them in the field.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Bádateľské aktivity vo vzdelávaní. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie

  • ISBN

    978-80-8118-142-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    117-132

  • Název nakladatele

    Štátny pedagogický ústav

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Slovensko

  • Datum konání akce

    25. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku