Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výsledky pedagogického experimentu k ověření role motivace v různých typech přístupů k výuce chemie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10411193" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10411193 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://icds.ujs.sk/sk/publika%C4%8Dn%C3%A9-v%C3%BDstupy.html" target="_blank" >http://icds.ujs.sk/sk/publika%C4%8Dn%C3%A9-v%C3%BDstupy.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výsledky pedagogického experimentu k ověření role motivace v různých typech přístupů k výuce chemie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je jedním z didaktických přístupů k výuce chemie, který má své klady a zápory. Dalo by se zamezit negativům BOV začleněním pouze některých prvků BOV do tradičního konvenčního způsobu výuky? Byla realizována dílčí část pedagogického experimentu s kontrolní a experimentální skupinou žáků. Po výuce prvních dvou témat a testování v didaktickém posttestu 1 a 2 se zatím ukazuje, že úroveň vědomostí a dovedností žáků vyučovaných BOV byla shodná jako u žáků vyučovaných tradičním způsobem s posílenou motivací atraktivním tématem.

  • Název v anglickém jazyce

    Results of a pedagogical experiment to verify the role of motivation in different types of chemistry teaching approaches

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-Based Science Education (IBSE) is one of the programs science education, which has its positives and negatives. To avoid the negatives of IBSE, could it be enough to apply just some elements of BOV incorporated in to the traditional, conventional education? So we decided to study the role of motivation and an attractive topic in IBSE. The pedagogical experiment was realized and a comparison of inquiry-based science education and traditional teaching with attractive topic/motivation was organized. In the research part, there are shown the results of pedagogical research - we measured students&apos; knowledge of contents and skills and popularity of the teaching of the natural sciences. The pupils achieved similar results in the control and experimental groups.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    15. Medzinárodná konferencija študentov doktorandského štúdia v oblasti teórie prírodovedného vzdelavania (Zborník príspevkov)

  • ISBN

    978-80-8122-349-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    34-41

  • Název nakladatele

    Univerzita J. Selyeho – Pedagogická fakulta, Komárno, Slovenská republika

  • Místo vydání

    Komárno

  • Místo konání akce

    Komárno

  • Datum konání akce

    22. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku