Výsledky pedagogického experimentu k ověření role motivace v různých typech přístupů k výuce chemie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10411193" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10411193 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://icds.ujs.sk/sk/publika%C4%8Dn%C3%A9-v%C3%BDstupy.html" target="_blank" >http://icds.ujs.sk/sk/publika%C4%8Dn%C3%A9-v%C3%BDstupy.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výsledky pedagogického experimentu k ověření role motivace v různých typech přístupů k výuce chemie
Popis výsledku v původním jazyce
Badatelsky orientovaná výuka (BOV) je jedním z didaktických přístupů k výuce chemie, který má své klady a zápory. Dalo by se zamezit negativům BOV začleněním pouze některých prvků BOV do tradičního konvenčního způsobu výuky? Byla realizována dílčí část pedagogického experimentu s kontrolní a experimentální skupinou žáků. Po výuce prvních dvou témat a testování v didaktickém posttestu 1 a 2 se zatím ukazuje, že úroveň vědomostí a dovedností žáků vyučovaných BOV byla shodná jako u žáků vyučovaných tradičním způsobem s posílenou motivací atraktivním tématem.
Název v anglickém jazyce
Results of a pedagogical experiment to verify the role of motivation in different types of chemistry teaching approaches
Popis výsledku anglicky
Inquiry-Based Science Education (IBSE) is one of the programs science education, which has its positives and negatives. To avoid the negatives of IBSE, could it be enough to apply just some elements of BOV incorporated in to the traditional, conventional education? So we decided to study the role of motivation and an attractive topic in IBSE. The pedagogical experiment was realized and a comparison of inquiry-based science education and traditional teaching with attractive topic/motivation was organized. In the research part, there are shown the results of pedagogical research - we measured students' knowledge of contents and skills and popularity of the teaching of the natural sciences. The pupils achieved similar results in the control and experimental groups.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
15. Medzinárodná konferencija študentov doktorandského štúdia v oblasti teórie prírodovedného vzdelavania (Zborník príspevkov)
ISBN
978-80-8122-349-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
34-41
Název nakladatele
Univerzita J. Selyeho – Pedagogická fakulta, Komárno, Slovenská republika
Místo vydání
Komárno
Místo konání akce
Komárno
Datum konání akce
22. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—