Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aspekty badatelsky orientované výuky a atraktivity tématu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388853" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aspekty badatelsky orientované výuky a atraktivity tématu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek diskutuje efektivitu tzv. badatelsky orientované výuky (BOV) voblasti přírodních věd, zejména v chemii. V první části poskytuje přehled publikovaných odborných textů zabývajících se BOV a jsou diskutovány argumenty pro zavádění BOV včetně kritického pohledu. Pozornost je zaměřena především na vliv výběru atraktivníhotématu v běžném typu výuky v porovnání sBOV a vliv na osvojování nových znalostí a na vzrůstající oblíbenost výuky přírodních věd. V závěru je popsán navrhovaný kvalitativní pedagogický experiment u žáků na gymnáziích s použitím vytvořených učebních materiálů.

  • Název v anglickém jazyce

    Aspects of Inquiry Based Science Education and an Attraction of Topic

  • Popis výsledku anglicky

    This paper discusses the effectiveness of inquiry based science education (IBSE) in the science education, especially in chemistry. The first part provides an overview of the published BOV expert texts and discusses the arguments for introducing the BOV including the critical point of view. Attention is focused on the influence of the choice of an attractive topic compared to the BOV and the influence on the acquisition of new knowledge and on the growing popularity of the teaching of natural sciences. In conclusion, the proposed qualitative pedagogical experiment is described in the grammar school students using the created teaching materials.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    107-112

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Science, 2018

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    25. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku