Aspekty badatelsky orientované výuky a atraktivity tématu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388853" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388853 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aspekty badatelsky orientované výuky a atraktivity tématu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek diskutuje efektivitu tzv. badatelsky orientované výuky (BOV) voblasti přírodních věd, zejména v chemii. V první části poskytuje přehled publikovaných odborných textů zabývajících se BOV a jsou diskutovány argumenty pro zavádění BOV včetně kritického pohledu. Pozornost je zaměřena především na vliv výběru atraktivníhotématu v běžném typu výuky v porovnání sBOV a vliv na osvojování nových znalostí a na vzrůstající oblíbenost výuky přírodních věd. V závěru je popsán navrhovaný kvalitativní pedagogický experiment u žáků na gymnáziích s použitím vytvořených učebních materiálů.
Název v anglickém jazyce
Aspects of Inquiry Based Science Education and an Attraction of Topic
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the effectiveness of inquiry based science education (IBSE) in the science education, especially in chemistry. The first part provides an overview of the published BOV expert texts and discusses the arguments for introducing the BOV including the critical point of view. Attention is focused on the influence of the choice of an attractive topic compared to the BOV and the influence on the acquisition of new knowledge and on the growing popularity of the teaching of natural sciences. In conclusion, the proposed qualitative pedagogical experiment is described in the grammar school students using the created teaching materials.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
107-112
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Science, 2018
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
25. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—