Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Light Transport Simulation with Vertex Connection and Merging

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10127584" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10127584 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2366145.2366211" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2366145.2366211</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2366145.2366211" target="_blank" >10.1145/2366145.2366211</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Light Transport Simulation with Vertex Connection and Merging

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Developing robust light transport simulation algorithms that are capable of dealing with arbitrary input scenes remains an elusive challenge. Although efficient global illumination algorithms exist, an acceptable approximation error in a reasonable amount of time is usually only achieved for specific types of input scenes. To address this problem, we present a reformulation of photon mapping as a bidirectional path sampling technique for Monte Carlo light transport simulation. The benefit of our new formulation is twofold. First, it makes it possible, for the first time, to explain in a formal manner the relative efficiency of photon mapping and bidirectional path tracing, which have so far been considered conceptually incompatible solutions to the light transport problem. Second, it allows for a seamless integration of the two methods into a more robust combined rendering algorithm via multiple importance sampling. A progressive version of this algorithm is consistent and efficiently

  • Název v anglickém jazyce

    Light Transport Simulation with Vertex Connection and Merging

  • Popis výsledku anglicky

    Developing robust light transport simulation algorithms that are capable of dealing with arbitrary input scenes remains an elusive challenge. Although efficient global illumination algorithms exist, an acceptable approximation error in a reasonable amount of time is usually only achieved for specific types of input scenes. To address this problem, we present a reformulation of photon mapping as a bidirectional path sampling technique for Monte Carlo light transport simulation. The benefit of our new formulation is twofold. First, it makes it possible, for the first time, to explain in a formal manner the relative efficiency of photon mapping and bidirectional path tracing, which have so far been considered conceptually incompatible solutions to the light transport problem. Second, it allows for a seamless integration of the two methods into a more robust combined rendering algorithm via multiple importance sampling. A progressive version of this algorithm is consistent and efficiently

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM Transactions on Graphics

  • ISSN

    0730-0301

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

    000311298900066

  • EID výsledku v databázi Scopus