Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Robust Light Transport Simulation via Metropolised Bidirectional Estimators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F16%3A10336454" target="_blank" >RIV/00216208:11320/16:10336454 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2980179.2982411" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/2980179.2982411</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2980179.2982411" target="_blank" >10.1145/2980179.2982411</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Robust Light Transport Simulation via Metropolised Bidirectional Estimators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Efficiently simulating light transport in various scenes with a single algorithm is a difficult and important problem in computer graphics. Two major issues have been shown to hinder the efficiency of the existing solutions: light transport due to multiple highly glossy or specular interactions, and scenes with complex visibility between the camera and light sources. While recent bidirectional path sampling methods such as vertex connection and merging/unified path sampling (VCM/UPS) efficiently deal with highly glossy or specular transport, they tend to perform poorly in scenes with complex visibility. On the other hand, Markov chain Monte Carlo (MCMC) methods have been able to show some excellent results in scenes with complex visibility, but they behave unpredictably in scenes with glossy or specular surfaces due to their fundamental issue of sample correlation. In this paper, we show how to fuse the underlying key ideas behind VCM/UPS and MCMC into a single, efficient light transport solution. Our algorithm is specifically designed to retain the advantages of both approaches, while alleviating their limitations. Our experiments show that the algorithm can efficiently render scenes with both highly glossy or specular materials and complex visibility, without compromising the performance in simpler cases.

  • Název v anglickém jazyce

    Robust Light Transport Simulation via Metropolised Bidirectional Estimators

  • Popis výsledku anglicky

    Efficiently simulating light transport in various scenes with a single algorithm is a difficult and important problem in computer graphics. Two major issues have been shown to hinder the efficiency of the existing solutions: light transport due to multiple highly glossy or specular interactions, and scenes with complex visibility between the camera and light sources. While recent bidirectional path sampling methods such as vertex connection and merging/unified path sampling (VCM/UPS) efficiently deal with highly glossy or specular transport, they tend to perform poorly in scenes with complex visibility. On the other hand, Markov chain Monte Carlo (MCMC) methods have been able to show some excellent results in scenes with complex visibility, but they behave unpredictably in scenes with glossy or specular surfaces due to their fundamental issue of sample correlation. In this paper, we show how to fuse the underlying key ideas behind VCM/UPS and MCMC into a single, efficient light transport solution. Our algorithm is specifically designed to retain the advantages of both approaches, while alleviating their limitations. Our experiments show that the algorithm can efficiently render scenes with both highly glossy or specular materials and complex visibility, without compromising the performance in simpler cases.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-18964S" target="_blank" >GA16-18964S: Adaptivní vzorkování a metody Markov chain Monte Carlo v simulaci transportu světla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACM Transactions on Graphics

  • ISSN

    0730-0301

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000388446200087

  • EID výsledku v databázi Scopus