Combining global and local virtual lights for detailed glossy illumination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F10%3A10057072" target="_blank" >RIV/00216208:11320/10:10057072 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?doid=1882262.1866169" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?doid=1882262.1866169</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/1882262.1866169" target="_blank" >10.1145/1882262.1866169</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combining global and local virtual lights for detailed glossy illumination
Popis výsledku v původním jazyce
While many fast global illumination solutions have been proposed, all of them work under limiting assumptions on the materials and lighting in the scene. In the presence of many glossy (directionally scattering) materials, fast solutions either fail or degenerate to inefficient, brute-force simulations of the underlying light transport. In particular, many-light algorithms are able to provide fast approximations by clamping elements of the light transport matrix, but they eliminate the part of the transport that contributes to accurate glossy appearance. In this paper we introduce a solution that separately solves for the global (low-rank, dense) and local (highrank, sparse) illumination components. For the low-rank component we introduce visibility clustering and approximation, while for the high-rank component we introduce a local light technique to correct for the missing illumination.
Název v anglickém jazyce
Combining global and local virtual lights for detailed glossy illumination
Popis výsledku anglicky
While many fast global illumination solutions have been proposed, all of them work under limiting assumptions on the materials and lighting in the scene. In the presence of many glossy (directionally scattering) materials, fast solutions either fail or degenerate to inefficient, brute-force simulations of the underlying light transport. In particular, many-light algorithms are able to provide fast approximations by clamping elements of the light transport matrix, but they eliminate the part of the transport that contributes to accurate glossy appearance. In this paper we introduce a solution that separately solves for the global (low-rank, dense) and local (highrank, sparse) illumination components. For the low-rank component we introduce visibility clustering and approximation, while for the high-rank component we introduce a local light technique to correct for the missing illumination.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics
ISSN
0730-0301
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Kód UT WoS článku
000284943000007
EID výsledku v databázi Scopus
—