Virtual Spherical Lights for Many-Light Rendering of Glossy Scenes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F09%3A00207267" target="_blank" >RIV/00216208:11320/09:00207267 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216208:11320/09:10082093
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Virtual Spherical Lights for Many-Light Rendering of Glossy Scenes
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we aim to lift the accuracy limitations of many-light algorithms by introducing a new light type, the virtual spherical light (VSL). The illumination contribution of a VSL is computed over a non-zero solid angle, thus eliminating the illumination spikes that virtual point lights used in traditional many-light methods are notorious for. The VSL enables application of many-light approaches in scenes with glossy materials and complex illumination that could previously be rendered only by much slower algorithms. By combining VSLs with the matrix row-column sampling algorithm, we achieve high-quality images in one to four minutes, even in scenes where path tracing or photon mapping take hours to converge.
Název v anglickém jazyce
Virtual Spherical Lights for Many-Light Rendering of Glossy Scenes
Popis výsledku anglicky
In this paper, we aim to lift the accuracy limitations of many-light algorithms by introducing a new light type, the virtual spherical light (VSL). The illumination contribution of a VSL is computed over a non-zero solid angle, thus eliminating the illumination spikes that virtual point lights used in traditional many-light methods are notorious for. The VSL enables application of many-light approaches in scenes with glossy materials and complex illumination that could previously be rendered only by much slower algorithms. By combining VSLs with the matrix row-column sampling algorithm, we achieve high-quality images in one to four minutes, even in scenes where path tracing or photon mapping take hours to converge.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics
ISSN
0730-0301
e-ISSN
—
Svazek periodika
28
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000273315300038
EID výsledku v databázi Scopus
—