Constraint Satisfaction for Learning Hypotheses in Inductive Logic Programming
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10129947" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10129947 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21230/12:00202362
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4419-1428-6_1794" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4419-1428-6_1794</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4419-1428-6_1794" target="_blank" >10.1007/978-1-4419-1428-6_1794</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Constraint Satisfaction for Learning Hypotheses in Inductive Logic Programming
Popis výsledku v původním jazyce
Inductive logic programming is a sub?eld of machine learning which uses ?rst-order logic as a uniform representation of examples, background knowledge, and hypotheses. In many works, it is assumed that examples are clauses and the goal is to ?nd a consistent hypothesis H, that is, a clause entailing all positive examples and no negative example. We apply constraint satisfaction to learn hypotheses in ILP.
Název v anglickém jazyce
Constraint Satisfaction for Learning Hypotheses in Inductive Logic Programming
Popis výsledku anglicky
Inductive logic programming is a sub?eld of machine learning which uses ?rst-order logic as a uniform representation of examples, background knowledge, and hypotheses. In many works, it is assumed that examples are clauses and the goal is to ?nd a consistent hypothesis H, that is, a clause entailing all positive examples and no negative example. We apply constraint satisfaction to learn hypotheses in ILP.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA201%2F08%2F0509" target="_blank" >GA201/08/0509: Integrace strojového učení a splňování omezujících podmínek</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Encyclopedia of the Sciences of Learning
ISBN
978-1-4419-1427-9
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
777-780
Počet stran knihy
4300
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin / Heidelberg
Kód UT WoS kapitoly
—