Getting more data -- Schoolkids as annotators
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10130055" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10130055 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Getting more data -- Schoolkids as annotators
Popis výsledku v původním jazyce
We present a new way to get more morphologically and syntactically annotated data. We have developed an annotation editor tailored to school children to involve them in text annotation. Using this editor, they practice morphology and dependency-based syntax in the same way as they normally do at (Czech) schools, without any special training. Their annotation is then automatically transformed into the target annotation schema. The editor is designed to be language independent, however the subsequent transformation is driven by the annotation framework we are heading for. In our case, the object language is Czech and the target annotation scheme corresponds to the Prague Dependency Treebank annotation framework.
Název v anglickém jazyce
Getting more data -- Schoolkids as annotators
Popis výsledku anglicky
We present a new way to get more morphologically and syntactically annotated data. We have developed an annotation editor tailored to school children to involve them in text annotation. Using this editor, they practice morphology and dependency-based syntax in the same way as they normally do at (Czech) schools, without any special training. Their annotation is then automatically transformed into the target annotation schema. The editor is designed to be language independent, however the subsequent transformation is driven by the annotation framework we are heading for. In our case, the object language is Czech and the target annotation scheme corresponds to the Prague Dependency Treebank annotation framework.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th International Conference on Language Resources and Evaluation (LREC 2012)
ISBN
978-2-9517408-7-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
1
Název nakladatele
European Language Resources Association
Místo vydání
?stanbul, Turkey
Místo konání akce
?stanbul, Turkey
Datum konání akce
21. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—