Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimizing Realistic Rendering with Many-Light Methods

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F12%3A10130147" target="_blank" >RIV/00216208:11320/12:10130147 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2343490" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2343490</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/2343483.2343490" target="_blank" >10.1145/2343483.2343490</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimizing Realistic Rendering with Many-Light Methods

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the recent improvements in hardware performance, there has been an increased demand in various industries, including game development, film production, or architectural visualization, for realistic image rendering with global illumination. However,the inability of the state of the art algorithms to meet the strict speed and quality requirements fosters more research in this area. Many-light rendering, a class of methods derived from the Instant Radiosity algorithm proposed by Keller [1997], has received much attention in recent years. By reducing light transport simulation to rendering the scene with many light sources, the many-light formulation offers a unified view of the global illumination problem. Unlike with other GI algorithms, the quality-speed trade-off in the many-light methods (in terms of the number of lights) is able to produce artifact-free images in a fraction of a second while converging to the full GI solution over time. This formulation is therefore potentially

  • Název v anglickém jazyce

    Optimizing Realistic Rendering with Many-Light Methods

  • Popis výsledku anglicky

    With the recent improvements in hardware performance, there has been an increased demand in various industries, including game development, film production, or architectural visualization, for realistic image rendering with global illumination. However,the inability of the state of the art algorithms to meet the strict speed and quality requirements fosters more research in this area. Many-light rendering, a class of methods derived from the Instant Radiosity algorithm proposed by Keller [1997], has received much attention in recent years. By reducing light transport simulation to rendering the scene with many light sources, the many-light formulation offers a unified view of the global illumination problem. Unlike with other GI algorithms, the quality-speed trade-off in the many-light methods (in terms of the number of lights) is able to produce artifact-free images in a fraction of a second while converging to the full GI solution over time. This formulation is therefore potentially

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ACM SIGGRAPH 2012 Courses

  • ISBN

    978-1-4503-1678-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    217

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York, NY, USA

  • Místo konání akce

    Los Angeles, California

  • Datum konání akce

    5. 8. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku