Scalable Realistic Rendering with Many-Light Methods
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10290020" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10290020 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12256" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12256</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.12256" target="_blank" >10.1111/cgf.12256</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Scalable Realistic Rendering with Many-Light Methods
Popis výsledku v původním jazyce
Recent years have seen increasing attention and significant progress in many-light rendering, a class of methods for efficient computation of global illumination. The many-light formulation offers a unified mathematical framework for the problem reducingthe full lighting transport simulation to the calculation of the direct illumination from many virtual light sources. These methods are unrivaled in their scalability: they are able to produce plausible images in a fraction of a second but also convergeto the full solution over time. In this state-of-the-art report, we give an easy-to-follow, introductory tutorial of the many-light theory; provide a comprehensive, unified survey of the topic with a comparison of the main algorithms; discuss limitations regarding materials and light transport phenomena and present a vision to motivate and guide future research. We will cover both the fundamental concepts as well as improvements, extensions and applications of many-light rendering.
Název v anglickém jazyce
Scalable Realistic Rendering with Many-Light Methods
Popis výsledku anglicky
Recent years have seen increasing attention and significant progress in many-light rendering, a class of methods for efficient computation of global illumination. The many-light formulation offers a unified mathematical framework for the problem reducingthe full lighting transport simulation to the calculation of the direct illumination from many virtual light sources. These methods are unrivaled in their scalability: they are able to produce plausible images in a fraction of a second but also convergeto the full solution over time. In this state-of-the-art report, we give an easy-to-follow, introductory tutorial of the many-light theory; provide a comprehensive, unified survey of the topic with a comparison of the main algorithms; discuss limitations regarding materials and light transport phenomena and present a vision to motivate and guide future research. We will cover both the fundamental concepts as well as improvements, extensions and applications of many-light rendering.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-26189S" target="_blank" >GA13-26189S: Robustní a efektivní simulace transportu světla v libovolném prostředí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Computer Graphics Forum
ISSN
0167-7055
e-ISSN
—
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
88-104
Kód UT WoS článku
000331694100008
EID výsledku v databázi Scopus
—