Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluating Progressive-Rendering Algorithms in Appearance Design Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10191405" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10191405 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MCG.2012.109" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/MCG.2012.109</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/MCG.2012.109" target="_blank" >10.1109/MCG.2012.109</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluating Progressive-Rendering Algorithms in Appearance Design Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Progressive rendering is becoming a popular alternative to precomputational approaches to appearance design. However, progressive algorithms create images exhibiting visual artifacts at early stages. A user study investigated these artifacts' effects onuser performance in appearance design tasks. Novice and expert subjects performed lighting and material editing tasks with four algorithms: random path tracing, quasirandom path tracing, progressive photon mapping, and virtual-point-light rendering. Boththe novices and experts strongly preferred path tracing to progressive photon mapping and virtual-point-light rendering. None of the participants preferred random path tracing to quasirandom path tracing or vice versa; the same situation held between progressive photon mapping and virtual-point-light rendering. The user workflow didn't differ significantly with the four algorithms. The Web Extras include a video showing how four progressive-rendering algorithms converged (at http://yout

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluating Progressive-Rendering Algorithms in Appearance Design Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    Progressive rendering is becoming a popular alternative to precomputational approaches to appearance design. However, progressive algorithms create images exhibiting visual artifacts at early stages. A user study investigated these artifacts' effects onuser performance in appearance design tasks. Novice and expert subjects performed lighting and material editing tasks with four algorithms: random path tracing, quasirandom path tracing, progressive photon mapping, and virtual-point-light rendering. Boththe novices and experts strongly preferred path tracing to progressive photon mapping and virtual-point-light rendering. None of the participants preferred random path tracing to quasirandom path tracing or vice versa; the same situation held between progressive photon mapping and virtual-point-light rendering. The user workflow didn't differ significantly with the four algorithms. The Web Extras include a video showing how four progressive-rendering algorithms converged (at http://yout

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Computer Graphics and Applications

  • ISSN

    0272-1716

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    58-68

  • Kód UT WoS článku

    000328942000010

  • EID výsledku v databázi Scopus