Fast Random Sampling of Triangular Meshes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10191418" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10191418 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://diglib.eg.org/EG/DL/PE/PG/PG2013short;internal&action=action.digitallibrary.checkACMAccess?fullPaper=EG/DL/PE/PG/PG2013short/017-022.pdf" target="_blank" >https://diglib.eg.org/EG/DL/PE/PG/PG2013short;internal&action=action.digitallibrary.checkACMAccess?fullPaper=EG/DL/PE/PG/PG2013short/017-022.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fast Random Sampling of Triangular Meshes
Popis výsledku v původním jazyce
We present a simple and fast algorithm for generating randomly distributed points on a triangle mesh with probability density specified by a two-dimensional texture. Efficiency is achieved by resampling the density texture on an adaptively subdivided version of the input mesh. This allows us to generate the samples up to 40x faster than the rejection sampling algorithm, the fastest existing alternative. We demonstrate the algorithm in two applications: fast placement of hair roots on a surface and sampling of illumination from a complex luminaire. Part of our mesh sampling procedure is a new general acceleration technique for drawing samples from a 1D discrete probability distribution whose utility extends beyond the mesh sampling problem.
Název v anglickém jazyce
Fast Random Sampling of Triangular Meshes
Popis výsledku anglicky
We present a simple and fast algorithm for generating randomly distributed points on a triangle mesh with probability density specified by a two-dimensional texture. Efficiency is achieved by resampling the density texture on an adaptively subdivided version of the input mesh. This allows us to generate the samples up to 40x faster than the rejection sampling algorithm, the fastest existing alternative. We demonstrate the algorithm in two applications: fast placement of hair roots on a surface and sampling of illumination from a complex luminaire. Part of our mesh sampling procedure is a new general acceleration technique for drawing samples from a 1D discrete probability distribution whose utility extends beyond the mesh sampling problem.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA13-26189S" target="_blank" >GA13-26189S: Robustní a efektivní simulace transportu světla v libovolném prostředí</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Pacific Conference on Computer Graphics and Applications - Short Papers
ISBN
978-3-905674-50-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
17-22
Název nakladatele
Eurographics Association
Místo vydání
Singapore
Místo konání akce
Singapore
Datum konání akce
7. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—