Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Specific skills necessary to effectively work with some ICT tools in mathematics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10286132" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10286132 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://wydawnictwa.ptm.org.pl/index.php/didactica-mathematicae/article/view/533" target="_blank" >http://wydawnictwa.ptm.org.pl/index.php/didactica-mathematicae/article/view/533</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Specific skills necessary to effectively work with some ICT tools in mathematics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    ICT tools have become part of teaching mathematics and focus of much research. Generally, the research has shown that they can be potentially benefitting to pupils' learning of mathematics, however, some limitations have been brought about. It has transpired that learning does not come about without conscious support by teachers and suitable tasks. The aim of the article is to a) summarise some research results which concern two most widely used ICT tools - graphic calculators and dynamic geometry software, mainly from the point of view of what problems pupils faced and what caused the ICT tools not to be used to best advantage, b) present specific skills which pupils must develop in order to overcome these problems, c) suggest some suitable tasks to develop the skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Specific skills necessary to effectively work with some ICT tools in mathematics

  • Popis výsledku anglicky

    ICT tools have become part of teaching mathematics and focus of much research. Generally, the research has shown that they can be potentially benefitting to pupils' learning of mathematics, however, some limitations have been brought about. It has transpired that learning does not come about without conscious support by teachers and suitable tasks. The aim of the article is to a) summarise some research results which concern two most widely used ICT tools - graphic calculators and dynamic geometry software, mainly from the point of view of what problems pupils faced and what caused the ICT tools not to be used to best advantage, b) present specific skills which pupils must develop in order to overcome these problems, c) suggest some suitable tasks to develop the skills.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didactica Mathematicae

  • ISSN

    0208-8916

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    35

  • Číslo periodika v rámci svazku

    35

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    71-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus