Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DETECTING DISENGAGEMENT OF ONLINE STUDENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10287154" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10287154 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11140/14:10287154

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.csvs.cz/konference/disco2014/Disco2014-sbornik.pdf" target="_blank" >http://www.csvs.cz/konference/disco2014/Disco2014-sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DETECTING DISENGAGEMENT OF ONLINE STUDENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To achieve effective learning, motivational aspects like engagement play a very important role. Within online learning applications the disengagement detection and prediction based on real data (not always in real time) is becoming more and more popularamong educational specialists. Many Elearning systems, and virtual or remote learning environments, could be improved by tracking students' disengagement that, in turn, would allow personalized interventions at appropriate times in order to re-engage students. The present article describes the results of a medium-scale (number of students N = 56) study, using log files from Open Remote Laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe students' behavior during their work in virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user's behavioral patterns and to detect disengagement. The results will be used mainly to improve the systems' adaptability to

  • Název v anglickém jazyce

    DETECTING DISENGAGEMENT OF ONLINE STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    To achieve effective learning, motivational aspects like engagement play a very important role. Within online learning applications the disengagement detection and prediction based on real data (not always in real time) is becoming more and more popularamong educational specialists. Many Elearning systems, and virtual or remote learning environments, could be improved by tracking students' disengagement that, in turn, would allow personalized interventions at appropriate times in order to re-engage students. The present article describes the results of a medium-scale (number of students N = 56) study, using log files from Open Remote Laboratory at Charles University in Prague, Faculty of Mathematics and Physics, to observe students' behavior during their work in virtual environment. Simple data mining and text mining techniques were used to reveal individual user's behavioral patterns and to detect disengagement. The results will be used mainly to improve the systems' adaptability to

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    DISCO 2014. Media literacy education from pupils to lifelong learning

  • ISBN

    978-80-86302-46-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    134-145

  • Název nakladatele

    Center for Higher Education Studies

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Praha, Czech Republic

  • Datum konání akce

    23. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku