Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Alex: Bootstrapping a Spoken Dialogoue System for a New Domain by Real Users

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10289369" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10289369 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sigdial.org/workshops/conference15/proceedings/pdf/W14-4311.pdf" target="_blank" >http://www.sigdial.org/workshops/conference15/proceedings/pdf/W14-4311.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Alex: Bootstrapping a Spoken Dialogoue System for a New Domain by Real Users

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When deploying a spoken dialogue system in a new domain, one faces a situation where little to no data is available to train domain-specific statistical models. We describe our experience with bootstrapping a dialogue system for public transit and weather information in real-word deployment under public use. We proceeded incrementally, starting from a minimal system put on a toll-free telephone number to collect speech data. We were able to incorporate statistical modules trained on collected data - in-domain speech recognition language models and spoken language understanding - while simultaneously extending the domain, making use of automatically generated semantic annotation. Our approach shows that a successful system can be built with minimal effort and no in-domain data at hand.

  • Název v anglickém jazyce

    Alex: Bootstrapping a Spoken Dialogoue System for a New Domain by Real Users

  • Popis výsledku anglicky

    When deploying a spoken dialogue system in a new domain, one faces a situation where little to no data is available to train domain-specific statistical models. We describe our experience with bootstrapping a dialogue system for public transit and weather information in real-word deployment under public use. We proceeded incrementally, starting from a minimal system put on a toll-free telephone number to collect speech data. We were able to incorporate statistical modules trained on collected data - in-domain speech recognition language models and spoken language understanding - while simultaneously extending the domain, making use of automatically generated semantic annotation. Our approach shows that a successful system can be built with minimal effort and no in-domain data at hand.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th Annual Meeting of the Special Interest Group on Discourse and Dialogue

  • ISBN

    978-1-941643-21-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    79-83

  • Název nakladatele

    Association for Computational Linguistics

  • Místo vydání

    Stroudsburg, PA, USA

  • Místo konání akce

    Philadelphia, PA, USA

  • Datum konání akce

    18. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku