Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry Based Science Education and Getting Immediate Students' Feedback about Their Motivation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10291431" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10291431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry Based Science Education and Getting Immediate Students' Feedback about Their Motivation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is based on collecting evidence of the Establish project impact on students. For the purpose two questionnaires based on the existing tools have been used. Questionnaire 1 is a part of Intrinsic Motivation Inventory (IMI) based on the Self-determination theory. It is aimed at assessing students' interests, their perceived choice and usefulness of implemented learning units and should be answered after each learning unit/several IBSE activities. Several items of CLES questionnaire are includedthere as well. Questionnaire 2 assesses the impact on students' attitudes towards science and technology and on their knowledge about nature of building up science knowledge. Both questionnaires exist in the lower and upper secondary school versions. Thepaper presents selected data and results which were obtained by addressing the Questionnaire 1, so that the focus is on getting students' feedback about their intrinsic motivation.

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry Based Science Education and Getting Immediate Students' Feedback about Their Motivation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is based on collecting evidence of the Establish project impact on students. For the purpose two questionnaires based on the existing tools have been used. Questionnaire 1 is a part of Intrinsic Motivation Inventory (IMI) based on the Self-determination theory. It is aimed at assessing students' interests, their perceived choice and usefulness of implemented learning units and should be answered after each learning unit/several IBSE activities. Several items of CLES questionnaire are includedthere as well. Questionnaire 2 assesses the impact on students' attitudes towards science and technology and on their knowledge about nature of building up science knowledge. Both questionnaires exist in the lower and upper secondary school versions. Thepaper presents selected data and results which were obtained by addressing the Questionnaire 1, so that the focus is on getting students' feedback about their intrinsic motivation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICPE-EPEC 2013 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-80-7378-266-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    160-166

  • Název nakladatele

    Matfyzpress publisher

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku