Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The ESTABLISH Project and an Assessment of its Impact on Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10291445" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10291445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The ESTABLISH Project and an Assessment of its Impact on Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the European project ESTABLISH, which supports inquiry based science education (IBSE). Particularly, the article is focused on an assessment of an impact of the project on students. The assessment is provided in the areas of: intrinsic motivation, development of students' cognitive skills, appreciation of the importance of science and technology in society, and students' inclination toward taking up careers in science. For collecting evidence two questionnaires will be used. The first one is based on Intrinsic Motivation Survey and it is aimed at assessing students' interests, their perceived choice and usefulness of implemented learning units.

  • Název v anglickém jazyce

    The ESTABLISH Project and an Assessment of its Impact on Students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the European project ESTABLISH, which supports inquiry based science education (IBSE). Particularly, the article is focused on an assessment of an impact of the project on students. The assessment is provided in the areas of: intrinsic motivation, development of students' cognitive skills, appreciation of the importance of science and technology in society, and students' inclination toward taking up careers in science. For collecting evidence two questionnaires will be used. The first one is based on Intrinsic Motivation Survey and it is aimed at assessing students' interests, their perceived choice and usefulness of implemented learning units.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of The World Conference on Physics Education 2012

  • ISBN

    978-605-364-658-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1025-1033

  • Název nakladatele

    Pegem Akademi

  • Místo vydání

    Ankara, Turkey

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    1. 7. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku