The ESTABLISH Project and an Assessment of its Impact on Students
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10291445" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10291445 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The ESTABLISH Project and an Assessment of its Impact on Students
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the European project ESTABLISH, which supports inquiry based science education (IBSE). Particularly, the article is focused on an assessment of an impact of the project on students. The assessment is provided in the areas of: intrinsic motivation, development of students' cognitive skills, appreciation of the importance of science and technology in society, and students' inclination toward taking up careers in science. For collecting evidence two questionnaires will be used. The first one is based on Intrinsic Motivation Survey and it is aimed at assessing students' interests, their perceived choice and usefulness of implemented learning units.
Název v anglickém jazyce
The ESTABLISH Project and an Assessment of its Impact on Students
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the European project ESTABLISH, which supports inquiry based science education (IBSE). Particularly, the article is focused on an assessment of an impact of the project on students. The assessment is provided in the areas of: intrinsic motivation, development of students' cognitive skills, appreciation of the importance of science and technology in society, and students' inclination toward taking up careers in science. For collecting evidence two questionnaires will be used. The first one is based on Intrinsic Motivation Survey and it is aimed at assessing students' interests, their perceived choice and usefulness of implemented learning units.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of The World Conference on Physics Education 2012
ISBN
978-605-364-658-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1025-1033
Název nakladatele
Pegem Akademi
Místo vydání
Ankara, Turkey
Místo konání akce
Istanbul
Datum konání akce
1. 7. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—