Students' approaches when dealing with kinematics graphs explored by eye-tracking research method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10291439" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10291439 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students' approaches when dealing with kinematics graphs explored by eye-tracking research method
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on students graphing, particularly graphing in kinematics. The main interest of the survey was in different approaches of different students group. Particularly, groups of students who performed the test the best and the worst and groups of students who answered a task correctly or incorrectly. Altogether 26 students participated in the survey from high schools and colleges. 7 tasks mostly adopted from TUGK test by Beichner (1994) were used for testing. Eye tracker research method was used and data were analysed qualitatively based on heat maps of number of fixations.
Název v anglickém jazyce
Students' approaches when dealing with kinematics graphs explored by eye-tracking research method
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on students graphing, particularly graphing in kinematics. The main interest of the survey was in different approaches of different students group. Particularly, groups of students who performed the test the best and the worst and groups of students who answered a task correctly or incorrectly. Altogether 26 students participated in the survey from high schools and colleges. 7 tasks mostly adopted from TUGK test by Beichner (1994) were used for testing. Eye tracker research method was used and data were analysed qualitatively based on heat maps of number of fixations.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The European Journal of Science and Mathematics Education
ISSN
2301-251X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
December
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—