Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' approaches when dealing with kinematics graphs explored by eye-tracking research method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10291439" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10291439 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' approaches when dealing with kinematics graphs explored by eye-tracking research method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on students graphing, particularly graphing in kinematics. The main interest of the survey was in different approaches of different students group. Particularly, groups of students who performed the test the best and the worst and groups of students who answered a task correctly or incorrectly. Altogether 26 students participated in the survey from high schools and colleges. 7 tasks mostly adopted from TUGK test by Beichner (1994) were used for testing. Eye tracker research method was used and data were analysed qualitatively based on heat maps of number of fixations.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' approaches when dealing with kinematics graphs explored by eye-tracking research method

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on students graphing, particularly graphing in kinematics. The main interest of the survey was in different approaches of different students group. Particularly, groups of students who performed the test the best and the worst and groups of students who answered a task correctly or incorrectly. Altogether 26 students participated in the survey from high schools and colleges. 7 tasks mostly adopted from TUGK test by Beichner (1994) were used for testing. Eye tracker research method was used and data were analysed qualitatively based on heat maps of number of fixations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The European Journal of Science and Mathematics Education

  • ISSN

    2301-251X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    December

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus