Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDENTS' SOLVING OF MULTIPLE-CHOICE TASKS FOCUSED ON GRAPH SLOPE INTERPRETATION OBSERVED BY THE EYE-TRACKING METHOD

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423806" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STUDENTS' SOLVING OF MULTIPLE-CHOICE TASKS FOCUSED ON GRAPH SLOPE INTERPRETATION OBSERVED BY THE EYE-TRACKING METHOD

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We employed the eye-tracking method (Eyetracker by Tobii, 300 Hz) in order to observe students&apos; strategies of choosing an option when they solved multiple-choice tasks focused on graph slope interpretation. Each student solved 7 multiple-choice tasks focused on graphs in kinematics. Most tasks were adopted from Beichner&apos;s TUG-K test (Beichner, 1994). Particularly, they were focused on position-time graphs and determining velocity from the graphs as it is stated in the Objective 1 of the Beichner&apos;s original test. Altogether 23 high school students participated in the study (8 women, 15 men). Each stem-text, stem-graph and each option was marked as a separate Area Of Interest for every task.We provide comparison of attention allocation between two students group: those, who solved a test task correctly and those who not. Based on the data analysis, we observed and described different students understanding of the graph slope concept. Moreover, we applied the cluster analysis in order to divide students into groups according to their attention spent on each option. We obtained very similar results as in the previous case.

  • Název v anglickém jazyce

    STUDENTS' SOLVING OF MULTIPLE-CHOICE TASKS FOCUSED ON GRAPH SLOPE INTERPRETATION OBSERVED BY THE EYE-TRACKING METHOD

  • Popis výsledku anglicky

    We employed the eye-tracking method (Eyetracker by Tobii, 300 Hz) in order to observe students&apos; strategies of choosing an option when they solved multiple-choice tasks focused on graph slope interpretation. Each student solved 7 multiple-choice tasks focused on graphs in kinematics. Most tasks were adopted from Beichner&apos;s TUG-K test (Beichner, 1994). Particularly, they were focused on position-time graphs and determining velocity from the graphs as it is stated in the Objective 1 of the Beichner&apos;s original test. Altogether 23 high school students participated in the study (8 women, 15 men). Each stem-text, stem-graph and each option was marked as a separate Area Of Interest for every task.We provide comparison of attention allocation between two students group: those, who solved a test task correctly and those who not. Based on the data analysis, we observed and described different students understanding of the graph slope concept. Moreover, we applied the cluster analysis in order to divide students into groups according to their attention spent on each option. We obtained very similar results as in the previous case.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    20th Conference of Czech and Slovak Physicists Proceedings

  • ISBN

    978-80-89855-13-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    101-102

  • Název nakladatele

    Slovenská fyzikální společnos; Česká fyzikální společnost

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku