Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Exploratory approaches to analyzing eye-tracking data for multiple-choice questions: An example of graph interpretation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10492259" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10492259 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3787403/cal2024_proceedings_final_corr.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3787403/cal2024_proceedings_final_corr.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Exploratory approaches to analyzing eye-tracking data for multiple-choice questions: An example of graph interpretation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We used the eye-tracking method to observe 32 highschool students&apos; strategies when they solved 7 multiplechoice tasks focused on graph slope in kinematics. Weprovide comparison of attention allocation betweendifferent students&apos; groups: those, who solved a test taskcorrectly/incorrectly and those who solved the wholetest the best/the worst. Moreover, we applied the clusteranalysis in order to divide students into groupsaccording to their attention spent on each option and atask stem. The groups of students so selected differedmost in the time they spent reading the stem or the stemgraph.

  • Název v anglickém jazyce

    Exploratory approaches to analyzing eye-tracking data for multiple-choice questions: An example of graph interpretation

  • Popis výsledku anglicky

    We used the eye-tracking method to observe 32 highschool students&apos; strategies when they solved 7 multiplechoice tasks focused on graph slope in kinematics. Weprovide comparison of attention allocation betweendifferent students&apos; groups: those, who solved a test taskcorrectly/incorrectly and those who solved the wholetest the best/the worst. Moreover, we applied the clusteranalysis in order to divide students into groupsaccording to their attention spent on each option and atask stem. The groups of students so selected differedmost in the time they spent reading the stem or the stemgraph.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Cognition and Artificial Life 2024

  • ISBN

    978-80-88123-36-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    76-78

  • Název nakladatele

    Flow, z.s.

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    15. 5. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku