Exploratory approaches to analyzing eye-tracking data for multiple-choice questions: An example of graph interpretation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F24%3A10492259" target="_blank" >RIV/00216208:11320/24:10492259 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://webcentrum.muni.cz/media/3787403/cal2024_proceedings_final_corr.pdf" target="_blank" >https://webcentrum.muni.cz/media/3787403/cal2024_proceedings_final_corr.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploratory approaches to analyzing eye-tracking data for multiple-choice questions: An example of graph interpretation
Popis výsledku v původním jazyce
We used the eye-tracking method to observe 32 highschool students' strategies when they solved 7 multiplechoice tasks focused on graph slope in kinematics. Weprovide comparison of attention allocation betweendifferent students' groups: those, who solved a test taskcorrectly/incorrectly and those who solved the wholetest the best/the worst. Moreover, we applied the clusteranalysis in order to divide students into groupsaccording to their attention spent on each option and atask stem. The groups of students so selected differedmost in the time they spent reading the stem or the stemgraph.
Název v anglickém jazyce
Exploratory approaches to analyzing eye-tracking data for multiple-choice questions: An example of graph interpretation
Popis výsledku anglicky
We used the eye-tracking method to observe 32 highschool students' strategies when they solved 7 multiplechoice tasks focused on graph slope in kinematics. Weprovide comparison of attention allocation betweendifferent students' groups: those, who solved a test taskcorrectly/incorrectly and those who solved the wholetest the best/the worst. Moreover, we applied the clusteranalysis in order to divide students into groupsaccording to their attention spent on each option and atask stem. The groups of students so selected differedmost in the time they spent reading the stem or the stemgraph.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Cognition and Artificial Life 2024
ISBN
978-80-88123-36-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
76-78
Název nakladatele
Flow, z.s.
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
15. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—