EYE-TRACKING THE EFFECTS OF REPRESENTATION ON STUDENTS' PROBLEM SOLVING APPROACHES
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10371330" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10371330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/55879" target="_blank" >https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/55879</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EYE-TRACKING THE EFFECTS OF REPRESENTATION ON STUDENTS' PROBLEM SOLVING APPROACHES
Popis výsledku v původním jazyce
This study used an eye-tracking method to explore students' approaches to solving the same task in different representations and the differences between students who answered correctly and those who answered incorrectly when solving the problems. Thirty-one upper secondary students took part in the study. According to the results of this study, the representation has a slight effect on students' problem solving processes. Students with the incorrect answers paid more attention to the parts of the tasks with information irrelevant to determining the solution to the task.
Název v anglickém jazyce
EYE-TRACKING THE EFFECTS OF REPRESENTATION ON STUDENTS' PROBLEM SOLVING APPROACHES
Popis výsledku anglicky
This study used an eye-tracking method to explore students' approaches to solving the same task in different representations and the differences between students who answered correctly and those who answered incorrectly when solving the problems. Thirty-one upper secondary students took part in the study. According to the results of this study, the representation has a slight effect on students' problem solving processes. Students with the incorrect answers paid more attention to the parts of the tasks with information irrelevant to determining the solution to the task.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016
ISBN
—
ISSN
2489-4583
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
88-98
Název nakladatele
Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA)
Místo vydání
finland
Místo konání akce
Finland
Datum konání akce
2. 2. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—