Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

EYE-TRACKING THE EFFECTS OF REPRESENTATION ON STUDENTS' PROBLEM SOLVING APPROACHES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F17%3A10371330" target="_blank" >RIV/00216208:11320/17:10371330 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/55879" target="_blank" >https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/55879</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    EYE-TRACKING THE EFFECTS OF REPRESENTATION ON STUDENTS' PROBLEM SOLVING APPROACHES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study used an eye-tracking method to explore students&apos; approaches to solving the same task in different representations and the differences between students who answered correctly and those who answered incorrectly when solving the problems. Thirty-one upper secondary students took part in the study. According to the results of this study, the representation has a slight effect on students&apos; problem solving processes. Students with the incorrect answers paid more attention to the parts of the tasks with information irrelevant to determining the solution to the task.

  • Název v anglickém jazyce

    EYE-TRACKING THE EFFECTS OF REPRESENTATION ON STUDENTS' PROBLEM SOLVING APPROACHES

  • Popis výsledku anglicky

    This study used an eye-tracking method to explore students&apos; approaches to solving the same task in different representations and the differences between students who answered correctly and those who answered incorrectly when solving the problems. Thirty-one upper secondary students took part in the study. According to the results of this study, the representation has a slight effect on students&apos; problem solving processes. Students with the incorrect answers paid more attention to the parts of the tasks with information irrelevant to determining the solution to the task.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016

  • ISBN

  • ISSN

    2489-4583

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    88-98

  • Název nakladatele

    Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA)

  • Místo vydání

    finland

  • Místo konání akce

    Finland

  • Datum konání akce

    2. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku