Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students' approaches to solving R-FCI tasks observed by eye-tracking method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F18%3A10390445" target="_blank" >RIV/00216208:11320/18:10390445 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students' approaches to solving R-FCI tasks observed by eye-tracking method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study sought to assess the representational format of task options in the representational variant of the force concept Inventory (R-FCI) test, namely its impact on students&apos; problem-solving approaches. This was done with the help of eye-tracking equipment. 35 high-school students solved four tasks, mainly from the R-FCI test, which sought to assess the student&apos;s understanding of Newton&apos;s 1st and 2nd Law of Motion. As they were trying to solve the problems, their gazes were tracked by TobiiTX300. A comparison between students who provided the correct and incorrect answer was subsequently carried out. The correctly answering students very quickly found the correct solution both in verbal and graph representation. For motion map representation, they usually compared and made decision between two options. The incorrectly answering students did not show any consistent strategy except they paid the least attention to the correct answer. Moreover, two case stud studies of correctly and incorrectly answering students were described.

  • Název v anglickém jazyce

    Students' approaches to solving R-FCI tasks observed by eye-tracking method

  • Popis výsledku anglicky

    This study sought to assess the representational format of task options in the representational variant of the force concept Inventory (R-FCI) test, namely its impact on students&apos; problem-solving approaches. This was done with the help of eye-tracking equipment. 35 high-school students solved four tasks, mainly from the R-FCI test, which sought to assess the student&apos;s understanding of Newton&apos;s 1st and 2nd Law of Motion. As they were trying to solve the problems, their gazes were tracked by TobiiTX300. A comparison between students who provided the correct and incorrect answer was subsequently carried out. The correctly answering students very quickly found the correct solution both in verbal and graph representation. For motion map representation, they usually compared and made decision between two options. The incorrectly answering students did not show any consistent strategy except they paid the least attention to the correct answer. Moreover, two case stud studies of correctly and incorrectly answering students were described.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    117-130

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus