Observing Students' Problem Solving Strategies in Mechanics by the Eye-tracking Method
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F18%3A43893896" target="_blank" >RIV/44555601:13440/18:43893896 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1018/552" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/scied/article/view/1018/552</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Observing Students' Problem Solving Strategies in Mechanics by the Eye-tracking Method
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is focused on observation of students' problem solving strategies when solving concept cartoons tasks testing their understanding of the 1st and 2nd Newton's law. Students' solving process was recorded by an eye-tracker and, based on their tracked eye-movements, analysis of their approaches was provided. Students solved tasks from the R-FCI test as well. Detailed analysis of the solutions of four high-school students, one college student and one teacher was provided.
Název v anglickém jazyce
Observing Students' Problem Solving Strategies in Mechanics by the Eye-tracking Method
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on observation of students' problem solving strategies when solving concept cartoons tasks testing their understanding of the 1st and 2nd Newton's law. Students' solving process was recorded by an eye-tracker and, based on their tracked eye-movements, analysis of their approaches was provided. Students solved tasks from the R-FCI test as well. Detailed analysis of the solutions of four high-school students, one college student and one teacher was provided.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia in educatione
ISSN
1804-7106
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
102-116
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—