Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eye-Movement Study of Mechanics Problem Solving Using Multimodal Options

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423801" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423801 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51182-1_12" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51182-1_12</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51182-1_12" target="_blank" >10.1007/978-3-030-51182-1_12</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Eye-Movement Study of Mechanics Problem Solving Using Multimodal Options

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We used an eye-tracking method to investigate students&apos; approaches to solving a physics task using various representations. Eight upper-secondary school students from Finland took part in the study. We found that students who preferred either the text or graph representations watched the options differently, but they used both representations to be sure of their solution. Transitions between text and graph alternatives were different for students preferring either text or graph representations. Interviews revealed typical misconceptions about the concept of force. Implications for physics instruction are presented.

  • Název v anglickém jazyce

    Eye-Movement Study of Mechanics Problem Solving Using Multimodal Options

  • Popis výsledku anglicky

    We used an eye-tracking method to investigate students&apos; approaches to solving a physics task using various representations. Eight upper-secondary school students from Finland took part in the study. We found that students who preferred either the text or graph representations watched the options differently, but they used both representations to be sure of their solution. Transitions between text and graph alternatives were different for students preferring either text or graph representations. Interviews revealed typical misconceptions about the concept of force. Implications for physics instruction are presented.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin

  • ISBN

    978-3-030-51181-4

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    145-154

  • Počet stran knihy

    247

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Kód UT WoS kapitoly