Eye-Movement Study of Mechanics Problem Solving Using Multimodal Options
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F20%3A10423801" target="_blank" >RIV/00216208:11320/20:10423801 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51182-1_12" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51182-1_12</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-51182-1_12" target="_blank" >10.1007/978-3-030-51182-1_12</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Eye-Movement Study of Mechanics Problem Solving Using Multimodal Options
Popis výsledku v původním jazyce
We used an eye-tracking method to investigate students' approaches to solving a physics task using various representations. Eight upper-secondary school students from Finland took part in the study. We found that students who preferred either the text or graph representations watched the options differently, but they used both representations to be sure of their solution. Transitions between text and graph alternatives were different for students preferring either text or graph representations. Interviews revealed typical misconceptions about the concept of force. Implications for physics instruction are presented.
Název v anglickém jazyce
Eye-Movement Study of Mechanics Problem Solving Using Multimodal Options
Popis výsledku anglicky
We used an eye-tracking method to investigate students' approaches to solving a physics task using various representations. Eight upper-secondary school students from Finland took part in the study. We found that students who preferred either the text or graph representations watched the options differently, but they used both representations to be sure of their solution. Transitions between text and graph alternatives were different for students preferring either text or graph representations. Interviews revealed typical misconceptions about the concept of force. Implications for physics instruction are presented.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Research and Innovation in Physics Education: Two Sides of the Same Coin
ISBN
978-3-030-51181-4
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
145-154
Počet stran knihy
247
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Neuveden
Kód UT WoS kapitoly
—