Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problem Solving Strategies in High School Physics Lectures

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10174175" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10174175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scied.cz/Default.aspx?PorZobr=1&PolozkaID=134&ClanekID=359" target="_blank" >http://www.scied.cz/Default.aspx?PorZobr=1&PolozkaID=134&ClanekID=359</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problem Solving Strategies in High School Physics Lectures

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Solving quantitative physics tasks has a long tradition in Czech education system. Therefore, we study how high school students can improve their problem solving skills in physics lectures. The goal of the first part of the study described in this paperwas to find out what methods or steps students claim they use during solving physics tasks and if there are any factors that affect choosing the these methods. Two questionnaires for students concerning use of chosen problem solving strategies were composed - one containing open format questions only and the second with open format questions and rating scale questions. The respondents of the questionnaire survey were high school students (students at the age of 15 to 19), who are attending physics courses during their study. We found that many students use strategies that can be efficient for getting answers of simple problems, but they are not appropriate for developing problem solving skills. The questionnaire survey is a part of more

  • Název v anglickém jazyce

    Problem Solving Strategies in High School Physics Lectures

  • Popis výsledku anglicky

    Solving quantitative physics tasks has a long tradition in Czech education system. Therefore, we study how high school students can improve their problem solving skills in physics lectures. The goal of the first part of the study described in this paperwas to find out what methods or steps students claim they use during solving physics tasks and if there are any factors that affect choosing the these methods. Two questionnaires for students concerning use of chosen problem solving strategies were composed - one containing open format questions only and the second with open format questions and rating scale questions. The respondents of the questionnaire survey were high school students (students at the age of 15 to 19), who are attending physics courses during their study. We found that many students use strategies that can be efficient for getting answers of simple problems, but they are not appropriate for developing problem solving skills. The questionnaire survey is a part of more

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    63-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus