Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Malý průzkum dovedností studentů řešit úlohy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10190233" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10190233 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Malý průzkum dovedností studentů řešit úlohy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na dvou školách jsme žákům 1. či 2. ročníku vyššího gymnázia předložili úlohu z mechaniky o míjení vlaků. Žáci tuto úlohu řešili nejprve samostatně za domácí úkol, poté při hodině ve skupinkách a v poslední fázi si své řešení kontrolovali podle elektronické sbírky řešených úloh (fyzikalniulohy.cz). Nakonec vyplnili žáci krátký dotazník, ve kterém popsali hlavní přínos jednotlivých fází řešení a porovnali tento způsob výuky s tradiční výukou řešení fyzikálních úloh. V příspěvku jsou prezentovány výsledkytohoto pilotního výzkumu a vybrané zajímavé postřehy žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Short survey: students' ability of solving physics tasks

  • Popis výsledku anglicky

    Two Czech high schools participated in a survey focused on solving physics tasks in mechanics. First and second year students (students at the age of 15 to 17) solved two physics tasks called "Passing of trains" (physicstasks.eu - tasks number 228 and 229). At first, students solved the tasks independently as a homework; afterwards, they solved the same tasks in a class (group work) and in the last stage, they compared their solutions with the electronic collection of solved tasks (physicstasks.eu). After this part of the study, students filled out a short questionnaire with open format questions, where they described the main advantages and disadvantages of each of the three stages in the solving process. They also compared this style of solving taskswith the conventional method of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Veletrh nápadů učitelů fyziky 18

  • ISBN

    978-80-7435-372-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    245-249

  • Název nakladatele

    Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    30. 8. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku