Malý průzkum dovedností studentů řešit úlohy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F13%3A10190233" target="_blank" >RIV/00216208:11320/13:10190233 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Malý průzkum dovedností studentů řešit úlohy
Popis výsledku v původním jazyce
Na dvou školách jsme žákům 1. či 2. ročníku vyššího gymnázia předložili úlohu z mechaniky o míjení vlaků. Žáci tuto úlohu řešili nejprve samostatně za domácí úkol, poté při hodině ve skupinkách a v poslední fázi si své řešení kontrolovali podle elektronické sbírky řešených úloh (fyzikalniulohy.cz). Nakonec vyplnili žáci krátký dotazník, ve kterém popsali hlavní přínos jednotlivých fází řešení a porovnali tento způsob výuky s tradiční výukou řešení fyzikálních úloh. V příspěvku jsou prezentovány výsledkytohoto pilotního výzkumu a vybrané zajímavé postřehy žáků.
Název v anglickém jazyce
Short survey: students' ability of solving physics tasks
Popis výsledku anglicky
Two Czech high schools participated in a survey focused on solving physics tasks in mechanics. First and second year students (students at the age of 15 to 17) solved two physics tasks called "Passing of trains" (physicstasks.eu - tasks number 228 and 229). At first, students solved the tasks independently as a homework; afterwards, they solved the same tasks in a class (group work) and in the last stage, they compared their solutions with the electronic collection of solved tasks (physicstasks.eu). After this part of the study, students filled out a short questionnaire with open format questions, where they described the main advantages and disadvantages of each of the three stages in the solving process. They also compared this style of solving taskswith the conventional method of teaching.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Veletrh nápadů učitelů fyziky 18
ISBN
978-80-7435-372-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
245-249
Název nakladatele
Gaudeamus, Univerzita Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
30. 8. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—