Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

STUDENTS´ STRATEGIES DURING SOLVING PHYSICS TASKS DESCRIBED THANK TO THE COMBINATION OF AN EYE-TRACKER AND A PEN-TABLET

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA21021XB" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A21021XB - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15310/19:73598694 RIV/61989592:15410/19:73598694

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iated.org/iceri/publications" target="_blank" >https://iated.org/iceri/publications</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.1518" target="_blank" >10.21125/iceri.2019.1518</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    STUDENTS´ STRATEGIES DURING SOLVING PHYSICS TASKS DESCRIBED THANK TO THE COMBINATION OF AN EYE-TRACKER AND A PEN-TABLET

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present study investigated and compared students´ strategies during solving physics tasks. The physics tasks were prepared as part of the project 'NATURE'. To understand how students think during writing tests were used Eye-trackers and pen-tablets. Teachers can analyze outputs and they think about students´ strategies. Although there are many quantitative studies about solving physics tasks, little research has focused on students´ strategies 'step by step'. The present study wants to answer typical teachers´ questions: What students do during 45 minutes? How do they skip tasks? How long do they solve the part of the test? Why do they solve only a few tasks although they are working the whole 45 minutes?

  • Název v anglickém jazyce

    STUDENTS´ STRATEGIES DURING SOLVING PHYSICS TASKS DESCRIBED THANK TO THE COMBINATION OF AN EYE-TRACKER AND A PEN-TABLET

  • Popis výsledku anglicky

    The present study investigated and compared students´ strategies during solving physics tasks. The physics tasks were prepared as part of the project 'NATURE'. To understand how students think during writing tests were used Eye-trackers and pen-tablets. Teachers can analyze outputs and they think about students´ strategies. Although there are many quantitative studies about solving physics tasks, little research has focused on students´ strategies 'step by step'. The present study wants to answer typical teachers´ questions: What students do during 45 minutes? How do they skip tasks? How long do they solve the part of the test? Why do they solve only a few tasks although they are working the whole 45 minutes?

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICERI2019 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-14755-7

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    6293-6300

  • Název nakladatele

    IATED-INT ASSOC TECHNOLOGY EDUCATION & DEVELOPMENT

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville, SPAIN

  • Datum konání akce

    11. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000530212402035