Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Solving of quantitative physics tasks - selected sub-skills and how to teach them

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10317265" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10317265 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www1.unipa.it/girep2014/proceedings/GIREP-MPTL%202014%20Conference%20Proceedings.pdf" target="_blank" >http://www1.unipa.it/girep2014/proceedings/GIREP-MPTL%202014%20Conference%20Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Solving of quantitative physics tasks - selected sub-skills and how to teach them

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Solving of quantitative physics tasks is one of the teaching techniques used very often not only at Czech high schools. However, students often face many obstacles when solving physics tasks. Our previous research focused on students' perception of problem solving process in physics shows that equations are the most important aspect of solving quantitative physics tasks for students. Thus, the solving of quantitative tasks often turns into nearly mindless manipulation with the equations and the main aimfor students is getting a number as a result of the tasks. Unfortunately, with such an approach, the deeper understanding of the physics context as well as the developing of problem solving skills is disappearing. For this reason, we prepared seven activities oriented on improvement of students' problem solving skills. Each activity consists of methodical materials for teachers (with activity description independent of particular topic) and examples of worksheets for students that were

  • Název v anglickém jazyce

    Solving of quantitative physics tasks - selected sub-skills and how to teach them

  • Popis výsledku anglicky

    Solving of quantitative physics tasks is one of the teaching techniques used very often not only at Czech high schools. However, students often face many obstacles when solving physics tasks. Our previous research focused on students' perception of problem solving process in physics shows that equations are the most important aspect of solving quantitative physics tasks for students. Thus, the solving of quantitative tasks often turns into nearly mindless manipulation with the equations and the main aimfor students is getting a number as a result of the tasks. Unfortunately, with such an approach, the deeper understanding of the physics context as well as the developing of problem solving skills is disappearing. For this reason, we prepared seven activities oriented on improvement of students' problem solving skills. Each activity consists of methodical materials for teachers (with activity description independent of particular topic) and examples of worksheets for students that were

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the GIREP-MPTL 2014 international conference

  • ISBN

    978-88-907460-7-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1087-1094

  • Název nakladatele

    Dipartimento di Fisica e Chimica, Universita degli Studi di Palermo

  • Místo vydání

    Palermo, Italy

  • Místo konání akce

    Palermo, Italy

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku