Čtení technických obrazových materiálů studenty učitelství prvního stupně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897517" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897517 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://olympiadatechniky.cz/itev/" target="_blank" >http://olympiadatechniky.cz/itev/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtení technických obrazových materiálů studenty učitelství prvního stupně
Popis výsledku v původním jazyce
Článek popisuje výsledky studie, která byla navržena tak, aby byly zjištěny rozdíly mezi studenty s lepším a horším výkonem při řešení zobrazených technických úkolů. Při hledání správných řešení museli studenti uplatňovat vizuo-prostorové schopnosti, tvořivé myšlení, dovednosti při řešení problémů a schopnost interpretovat vizuální představy. Po dobu činnosti byli studenti snímáni zařízením pro eye-tracking. Získaná data z jejich očních pohybů byla podrobena kvalitativnímu i kvantitativnímu zkoumání a porovnána. Lze předpokládat, že pochopení rozdílů ve vizuálním vnímání studentů při zpracování, řešení problémů a pozornosti, kterou věnují podnětům, může pomoci při pozitivních intervencích v technickém vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Reading of Technical Picture Materials by Primary School Teacher Trainees
Popis výsledku anglicky
The article describes the results of a study designed to determine the differences between students with better and worse performance when solving the displayed technical tasks. Searching for the right solutions, students had to apply visual-spatial skills, creative thinking, problem-solving skills and the ability to interpret visual images. During the activity, the students were scanned with an eye-tracking device. The data obtained from their eye movements was subjected to qualitative and quantitative examination and compared. It can be hypothesized that understanding the differences in students' visual perception in processing, problem solving, and the attention they pay to stimuli, can aid in positive interventions in technical education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Inovace a technologie ve vzdělávání
ISSN
2571-2519
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
31-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—