Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visualization of Student-Item Interaction Matrix

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F21%3A00123675" target="_blank" >RIV/00216224:14330/21:00123675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-81222-5_20" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-030-81222-5_20</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-81222-5_20" target="_blank" >10.1007/978-3-030-81222-5_20</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visualization of Student-Item Interaction Matrix

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One type of visualization of data from digital learning environments focuses on students’ interaction with the educational content. Students may, for example, answer questions, read texts, or solve problems. We can represent these interactions as a matrix, where rows correspond to students, columns to educational items, and values to some aspect of student activity (e.g., the correctness of answers, response times, the order of actions). Visualizing this matrix is useful for several purposes. For teachers, it can provide an understanding of the skill and behavior of their students. For system developers, it can provide insight into the behavior of both students and adaptive algorithms, and it can also help detect suspicious activity. For researchers, it can provide an understanding of the properties of datasets used in experiments and valuable warnings about biases that are present in data. However, suitable visualization of the student-item interactions is nontrivial. To facilitate the design of the visualization, we provide a systematic discussion of approaches to student-item matrix visualization. Using data from an introductory programming exercise, we also provide specific illustrations of different visualization designs.

  • Název v anglickém jazyce

    Visualization of Student-Item Interaction Matrix

  • Popis výsledku anglicky

    One type of visualization of data from digital learning environments focuses on students’ interaction with the educational content. Students may, for example, answer questions, read texts, or solve problems. We can represent these interactions as a matrix, where rows correspond to students, columns to educational items, and values to some aspect of student activity (e.g., the correctness of answers, response times, the order of actions). Visualizing this matrix is useful for several purposes. For teachers, it can provide an understanding of the skill and behavior of their students. For system developers, it can provide insight into the behavior of both students and adaptive algorithms, and it can also help detect suspicious activity. For researchers, it can provide an understanding of the properties of datasets used in experiments and valuable warnings about biases that are present in data. However, suitable visualization of the student-item interactions is nontrivial. To facilitate the design of the visualization, we provide a systematic discussion of approaches to student-item matrix visualization. Using data from an introductory programming exercise, we also provide specific illustrations of different visualization designs.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Visualizations and Dashboards for Learning Analytics

  • ISBN

    9783030812218

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    439-456

  • Počet stran knihy

    611

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly