Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beyond binary correctness: Classification of students’ answers in learning systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F20%3A00116670" target="_blank" >RIV/00216224:14330/20:00116670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/s11257-020-09265-5" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/s11257-020-09265-5</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11257-020-09265-5" target="_blank" >10.1007/s11257-020-09265-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Beyond binary correctness: Classification of students’ answers in learning systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Adaptive learning systems collect data on student performance and use them to personalize system behavior. Most current personalization techniques focus on the correctness of answers. Although the correctness of answers is the most straightforward source of information about student state, research suggests that additional data are also useful, e.g., response times, hints usage, or specific values of incorrect answers. However, these sources of data are not easy to utilize and are often used in an ad hoc fashion. We propose to use answer classification as an interface between raw data about student performance and algorithms for adaptive behavior. Specifically, we propose a classification of student answers into six categories: three classes of correct answers and three classes of incorrect answers. The proposed classification is broadly applicable and makes the use of additional interaction data much more feasible. We support the proposal by analysis of extensive data from adaptive learning systems.

  • Název v anglickém jazyce

    Beyond binary correctness: Classification of students’ answers in learning systems

  • Popis výsledku anglicky

    Adaptive learning systems collect data on student performance and use them to personalize system behavior. Most current personalization techniques focus on the correctness of answers. Although the correctness of answers is the most straightforward source of information about student state, research suggests that additional data are also useful, e.g., response times, hints usage, or specific values of incorrect answers. However, these sources of data are not easy to utilize and are often used in an ad hoc fashion. We propose to use answer classification as an interface between raw data about student performance and algorithms for adaptive behavior. Specifically, we propose a classification of student answers into six categories: three classes of correct answers and three classes of incorrect answers. The proposed classification is broadly applicable and makes the use of additional interaction data much more feasible. We support the proposal by analysis of extensive data from adaptive learning systems.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    User Modeling and User-Adapted Interaction

  • ISSN

    0924-1868

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    867-893

  • Kód UT WoS článku

    000530578600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85085069556