Exploring the Utility of Response Times and Wrong Answers for Adaptive Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F18%3A00104016" target="_blank" >RIV/00216224:14330/18:00104016 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231675" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231675</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3231644.3231675" target="_blank" >10.1145/3231644.3231675</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Exploring the Utility of Response Times and Wrong Answers for Adaptive Learning
Popis výsledku v původním jazyce
Personalized educational systems adapt their behavior based on student performance. Most student modeling techniques, which are used for guiding the adaptation, utilize only the correctness of student’s answers. However, other data about performance are typically available. In this work we focus on response times and wrong answers as these aspects of performance are available in most systems. We analyze data from several types of exercises and domains (mathematics, spelling, grammar). The results suggest that wrong answers are more informative than response times. Based on our results we propose a classification of student performance into several categories.
Název v anglickém jazyce
Exploring the Utility of Response Times and Wrong Answers for Adaptive Learning
Popis výsledku anglicky
Personalized educational systems adapt their behavior based on student performance. Most student modeling techniques, which are used for guiding the adaptation, utilize only the correctness of student’s answers. However, other data about performance are typically available. In this work we focus on response times and wrong answers as these aspects of performance are available in most systems. We analyze data from several types of exercises and domains (mathematics, spelling, grammar). The results suggest that wrong answers are more informative than response times. Based on our results we propose a classification of student performance into several categories.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10200 - Computer and information sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Learning @ Scale
ISBN
9781450358866
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
„18:1-18:4“
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York, NY, USA
Místo konání akce
New York, NY, USA
Datum konání akce
1. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000546308900018