An Analysis of Response Times in Adaptive Practice of Geography Facts
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F15%3A00083276" target="_blank" >RIV/00216224:14330/15:00083276 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
An Analysis of Response Times in Adaptive Practice of Geography Facts
Popis výsledku v původním jazyce
Online educational systems can easily measure both answers and response times. Student modeling, however, typically focuses only on correctness of answers. In this work we analyze response times from a widely used system for adaptive practice of geography facts. Our results show that response times have simple relationship with the probability of answering correctly the next question about the same item. We also analyze the overall speed of students and its relation to several aspects of students' behaviour within the system.
Název v anglickém jazyce
An Analysis of Response Times in Adaptive Practice of Geography Facts
Popis výsledku anglicky
Online educational systems can easily measure both answers and response times. Student modeling, however, typically focuses only on correctness of answers. In this work we analyze response times from a widely used system for adaptive practice of geography facts. Our results show that response times have simple relationship with the probability of answering correctly the next question about the same item. We also analyze the overall speed of students and its relation to several aspects of students' behaviour within the system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 8th International Conference on Educational Data Mining
ISBN
9788460694250
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
562-563
Název nakladatele
International Educational Data Mining Society
Místo vydání
Madrid
Místo konání akce
Madrid
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—