Adaptivní hypermédia jako prostředek pro výuku programování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F06%3A00000202" target="_blank" >RIV/61988987:17310/06:00000202 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17310/06:A1000HEH
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Adaptive Hypermedia as a mean for learning programming
Popis výsledku v původním jazyce
Adaptive hypermedia system AHA! was used as a tool to increase the quality of education, to ensure the course of programming in C++ and for testing of students. We incorporated into the evaluation tests the idea of negative points per incorrect answer, which is described. The knowledge of basics, rules and semantics of the language, and also training of programming skill is needed for learning the programming language. This paper describes the approach, which we used to teach/learn course of programmingin C++ language in the winter semester 2005/2006. The utilization of the outcome of statistic and data mining evaluation of the data gathered in the course ? access to concepts, evaluation of the test in the meaning of correct and incorrect answers ? isshown. The results will be used as a feedback in next run of the course, or as ideas for future extensions of adaptive hypermedia-based education.
Název v anglickém jazyce
Adaptive Hypermedia as a mean for learning programming
Popis výsledku anglicky
Adaptive hypermedia system AHA! was used as a tool to increase the quality of education, to ensure the course of programming in C++ and for testing of students. We incorporated into the evaluation tests the idea of negative points per incorrect answer, which is described. The knowledge of basics, rules and semantics of the language, and also training of programming skill is needed for learning the programming language. This paper describes the approach, which we used to teach/learn course of programmingin C++ language in the winter semester 2005/2006. The utilization of the outcome of statistic and data mining evaluation of the data gathered in the course ? access to concepts, evaluation of the test in the meaning of correct and incorrect answers ? isshown. The results will be used as a feedback in next run of the course, or as ideas for future extensions of adaptive hypermedia-based education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICWE
ISBN
1-59593-435-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
Palo Alto
Místo konání akce
Palo Alto, California, USA
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—