Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptivní hypermédia jako prostředek pro výuku programování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F06%3A00000202" target="_blank" >RIV/61988987:17310/06:00000202 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17310/06:A1000HEH

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive Hypermedia as a mean for learning programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Adaptive hypermedia system AHA! was used as a tool to increase the quality of education, to ensure the course of programming in C++ and for testing of students. We incorporated into the evaluation tests the idea of negative points per incorrect answer, which is described. The knowledge of basics, rules and semantics of the language, and also training of programming skill is needed for learning the programming language. This paper describes the approach, which we used to teach/learn course of programmingin C++ language in the winter semester 2005/2006. The utilization of the outcome of statistic and data mining evaluation of the data gathered in the course ? access to concepts, evaluation of the test in the meaning of correct and incorrect answers ? isshown. The results will be used as a feedback in next run of the course, or as ideas for future extensions of adaptive hypermedia-based education.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive Hypermedia as a mean for learning programming

  • Popis výsledku anglicky

    Adaptive hypermedia system AHA! was used as a tool to increase the quality of education, to ensure the course of programming in C++ and for testing of students. We incorporated into the evaluation tests the idea of negative points per incorrect answer, which is described. The knowledge of basics, rules and semantics of the language, and also training of programming skill is needed for learning the programming language. This paper describes the approach, which we used to teach/learn course of programmingin C++ language in the winter semester 2005/2006. The utilization of the outcome of statistic and data mining evaluation of the data gathered in the course ? access to concepts, evaluation of the test in the meaning of correct and incorrect answers ? isshown. The results will be used as a feedback in next run of the course, or as ideas for future extensions of adaptive hypermedia-based education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICWE

  • ISBN

    1-59593-435-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    Palo Alto

  • Místo konání akce

    Palo Alto, California, USA

  • Datum konání akce

    1. 1. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku