Testování se silnou motivací
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F06%3A00000204" target="_blank" >RIV/61988987:17310/06:00000204 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17310/06:A1000HEK
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation testing with strong motivation
Popis výsledku v původním jazyce
Tests belongs to the most important approach in the process of verification and validation of students knowledge. The paper describes principles of students testing, which we used in the course of programming. Students were provided with two different kinds of tests: self-tests and evaluation tests for credit. Into the credit evaluation test we incorporate principle, where student for incorrect answer gets negative points. This principle has a strong influence on student behavior in tests and the difference between students behavior in normal and our evaluation tests is described. The utilization of the outcome of statistic and data mining evaluation of answers ? in the meaning of hard and easy test questions together with typical path through the course ? for the purpose of updating existing course and test and preparation of recommended path is shown.
Název v anglickém jazyce
Evaluation testing with strong motivation
Popis výsledku anglicky
Tests belongs to the most important approach in the process of verification and validation of students knowledge. The paper describes principles of students testing, which we used in the course of programming. Students were provided with two different kinds of tests: self-tests and evaluation tests for credit. Into the credit evaluation test we incorporate principle, where student for incorrect answer gets negative points. This principle has a strong influence on student behavior in tests and the difference between students behavior in normal and our evaluation tests is described. The utilization of the outcome of statistic and data mining evaluation of answers ? in the meaning of hard and easy test questions together with typical path through the course ? for the purpose of updating existing course and test and preparation of recommended path is shown.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECI 2006
ISBN
80-8073-598-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
64-69
Název nakladatele
TU Košice
Místo vydání
Košice, Slovensko
Místo konání akce
Herlany, Slovensko
Datum konání akce
1. 1. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—