Evaluation of factors influencing the level of ICT skills in bachelor courses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67466" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67466 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evaluation of factors influencing the level of ICT skills in bachelor courses
Popis výsledku v původním jazyce
The paper summarizes the analysis of skills and knowledge in ICT course of first year bachelor freshmen from the economy and technical study programmes at Czech University of Life Sciences in two different forms of study in the academic year 2014/15. Thegoal of the paper is to describe the influence of factors on performance of first year bachelor students in ICT courses at various study programmes and to compare results with the analysis from the year 2013/2014. The analysis of the influencing factorsis based on data of students from six different study programmes. Total count of respondents was 653. Twelve factors were evaluated and their impact on entry test, examination test, number of exam attempts and number of attempts to pass tests to get credit.
Název v anglickém jazyce
Evaluation of factors influencing the level of ICT skills in bachelor courses
Popis výsledku anglicky
The paper summarizes the analysis of skills and knowledge in ICT course of first year bachelor freshmen from the economy and technical study programmes at Czech University of Life Sciences in two different forms of study in the academic year 2014/15. Thegoal of the paper is to describe the influence of factors on performance of first year bachelor students in ICT courses at various study programmes and to compare results with the analysis from the year 2013/2014. The analysis of the influencing factorsis based on data of students from six different study programmes. Total count of respondents was 653. Twelve factors were evaluated and their impact on entry test, examination test, number of exam attempts and number of attempts to pass tests to get credit.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efficiency and Responsibility in Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
516-523
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Czech University of Life Sciences Prague
Místo konání akce
Prague Czech Republic
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000358527400066