Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-assessment as a success factor in ICT courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A67653" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:67653 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-assessment as a success factor in ICT courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces results of survey of self-assessment rating in comparison of entry and exam tests of 1st year bachelor students of Faculty of Economics and Management and Faculty of Engineering in the academic year 2014/2015. Work should analyse influence of student?s self-confidence expressed by answers in entry test on actual result of that test and also on result of written part of exam test. In the second part of the paper, the way how external factors influence student?s self-assessment is analysed. Data were gathered from 653 students of on-campus and combined forms of study. Entry tests were taken during first weeks of semester. Authors found that self-assessment is significant factor in the beginning of study and in test for which studentsare not prepared in advance. Not so for the exam test where results does not differ by groups of previously expressed assessments. Student?s personal opinions and self-assessment also depend on external factors mainly as type of high sch

  • Název v anglickém jazyce

    Self-assessment as a success factor in ICT courses

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces results of survey of self-assessment rating in comparison of entry and exam tests of 1st year bachelor students of Faculty of Economics and Management and Faculty of Engineering in the academic year 2014/2015. Work should analyse influence of student?s self-confidence expressed by answers in entry test on actual result of that test and also on result of written part of exam test. In the second part of the paper, the way how external factors influence student?s self-assessment is analysed. Data were gathered from 653 students of on-campus and combined forms of study. Entry tests were taken during first weeks of semester. Authors found that self-assessment is significant factor in the beginning of study and in test for which studentsare not prepared in advance. Not so for the exam test where results does not differ by groups of previously expressed assessments. Student?s personal opinions and self-assessment also depend on external factors mainly as type of high sch

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    619-625

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo konání akce

    Prague Czech Republic

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400079