Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obliba školní matematiky a její souvislost s externím hodnocením a sebehodnocením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389178" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/scied/issue/view/115/13" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/scied/issue/view/115/13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Obliba školní matematiky a její souvislost s externím hodnocením a sebehodnocením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obliba matematiky je důležitým faktorem ovlivňujícím motivaci ke školním úkolům, a tedy i samotné školní výkony žáků. Článek se zabývá otázkou, zda a nakolik obliba matematiky souvisí buď s externím hodnocením v podobě známky z matematiky na vysvědčení a výsledku v matematickém testu, nebo s žákovským sebehodnocením v podobě pocitu matematické kompetence a dlouhodobé matematické self-efficacy. Studie se zúčastnilo 1383 žáků a žákyň od 4. do 9. ročníku základních škol, kteří vyplnili didaktický test a žákovský dotazník. Analýza ukázala, že obliba matematiky s věkem klesá a je nižší u dívek než u chlapců. Dále se potvrdilo, že nízká obliba matematiky souvisí s horší známkou, horším výsledkem v testu, nižším pocitem kompetence i nižší matematickou self-efficacy. Externí hodnocení mělo výrazně nižší prediktivní hodnotu než žákovská sebehodnocení.

  • Název v anglickém jazyce

    Preference of School Mathematics and its Link to External Evaluation and Self-evalutaion

  • Popis výsledku anglicky

    The popularity of math as a school subject is a crucial factor fostering educational motivation and student performance in the subject. This paper seeks to answer the question as to whether the popularity of math is related to either external evaluation (final math exam assessment and the student&apos;s achievement in adidactictest) or internal self-evaluation (the student&apos;s confidence in his or her math competence and mathematical self-efficacy). The study examined a total of 1383 students, spanning 4th through 9th grades of grammar school, who answered the questionnaire and took the mathematical test. The analysis showed that math popularity was decreasing across age groups-older students preferred math significantly less than younger students; and also with regard to gender, as female students preferred math significantly less than male students. Moreover, it showed that the low math popularity was statistically connected to a worse grade, worse test results, the student&apos;s weaker confidence in his or her math competence, and also weaker math self-efficacy. The external evaluation (test results and the final assessment on the student&apos;s report card) had a significantly lower predictor function than internal self-evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-06134S" target="_blank" >GA16-06134S: Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    44-56

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus