Gender differences in mathematics achievements and attitudes
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389189" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389189 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Gender differences in mathematics achievements and attitudes
Popis výsledku v původním jazyce
The mathematics is important area of schooling and it works as a crucial factor for career choice. It was found in previous studies that there exists gender gap in math achievements. In our study, we consider the math achievements in short-term (didactic test) and long-term way (final school grade) and we compare it with the preference of the math and with the feeling of competency in the math. The participants are 1.383 students of grammar schools from 4th to 9th grade. The analyses show that boys and girls significantly differ in the test results, the preference of the math and the feeling of the math competence, in all cases in the behalf of boys. The correlation between test results and school grades is strong, likewise between test results and feeling of competence in the math. Even the gender patterns are similar, the correlations are slightly stronger among boys.
Název v anglickém jazyce
Gender differences in mathematics achievements and attitudes
Popis výsledku anglicky
The mathematics is important area of schooling and it works as a crucial factor for career choice. It was found in previous studies that there exists gender gap in math achievements. In our study, we consider the math achievements in short-term (didactic test) and long-term way (final school grade) and we compare it with the preference of the math and with the feeling of competency in the math. The participants are 1.383 students of grammar schools from 4th to 9th grade. The analyses show that boys and girls significantly differ in the test results, the preference of the math and the feeling of the math competence, in all cases in the behalf of boys. The correlation between test results and school grades is strong, likewise between test results and feeling of competence in the math. Even the gender patterns are similar, the correlations are slightly stronger among boys.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-06134S" target="_blank" >GA16-06134S: Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)
ISBN
978-80-213-2858-7
ISSN
2336-744X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
329-335
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague, Czech Republic
Datum konání akce
8. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000452558300041