Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Gender differences in mathematics achievements and attitudes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10389189" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10389189 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Gender differences in mathematics achievements and attitudes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The mathematics is important area of schooling and it works as a crucial factor for career choice. It was found in previous studies that there exists gender gap in math achievements. In our study, we consider the math achievements in short-term (didactic test) and long-term way (final school grade) and we compare it with the preference of the math and with the feeling of competency in the math. The participants are 1.383 students of grammar schools from 4th to 9th grade. The analyses show that boys and girls significantly differ in the test results, the preference of the math and the feeling of the math competence, in all cases in the behalf of boys. The correlation between test results and school grades is strong, likewise between test results and feeling of competence in the math. Even the gender patterns are similar, the correlations are slightly stronger among boys.

  • Název v anglickém jazyce

    Gender differences in mathematics achievements and attitudes

  • Popis výsledku anglicky

    The mathematics is important area of schooling and it works as a crucial factor for career choice. It was found in previous studies that there exists gender gap in math achievements. In our study, we consider the math achievements in short-term (didactic test) and long-term way (final school grade) and we compare it with the preference of the math and with the feeling of competency in the math. The participants are 1.383 students of grammar schools from 4th to 9th grade. The analyses show that boys and girls significantly differ in the test results, the preference of the math and the feeling of the math competence, in all cases in the behalf of boys. The correlation between test results and school grades is strong, likewise between test results and feeling of competence in the math. Even the gender patterns are similar, the correlations are slightly stronger among boys.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-06134S" target="_blank" >GA16-06134S: Slovní úlohy jako klíč k aplikaci a porozumění matematickým pojmům</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    329-335

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague, Czech Republic

  • Datum konání akce

    8. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300041