Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematické sebehodnocení žáků a žákyň ve 4. a 8. ročníku ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F16%3A10325187" target="_blank" >RIV/00216208:11410/16:10325187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Matematické sebehodnocení žáků a žákyň ve 4. a 8. ročníku ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přesné sebehodnocení souvisí s metakognitivními schopnostmi a přispívá k efektivitě učení. Článek představuje empirickou studii, která zjišťovala přesnost odhadu vlastního výkonu v matematických úlohách u žáků a žákyň 4. a 8. ročníků základních škol. Zohledňovány přitom byly věk, genderová příslušnost, testový skór, známka z matematiky a míra matematické self-efficacy. Studie zjistila mírnou tendenci k nadhodnocování matematického výkonu u dětí v mladší i starší věkové skupině. V adolescenci se liší přesnost odhadu dívek a chlapců, přičemž chlapci mají tendenci k nadhodnocování a dívky naopak k podhodnocování svých výkonů.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematical self-evaluation at 4th and 8th grade of grammar school

  • Popis výsledku anglicky

    The accuracy of self-evaluation is part of meta-cognition. It supports the efficiency of learning process. The article presents the study on an accuracy estimation in math achievements for 4th and 8th grade pupils. The influence of age, gender, test score, math grade and math self-efficacy are considered. The study found slight tendency to overvalue math achievement both in younger and older group. In adolescence the gender difference exists with tendency to overvalue by boys and undervalue by girls.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia in educatione

  • ISSN

    1804-7106

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    16-28

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus