Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

UNIVERSITY STUDY RESULTS AS RELATED TO THE ADMISSION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68688" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    UNIVERSITY STUDY RESULTS AS RELATED TO THE ADMISSION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is aimed at an assessment of the relationship between results of admission proceedings and the University study successfulness. The core of the research was the relationship between the Mathematics admission test results and the exam results oftwo of the courses taught during the first bachelor level study year: Mathematics and Mathematical Methods in Economics. The research was carried out on two statistical samples comprising the results by students from the Economics and Management and theBusiness Administration study programmes. Using the regression and correlation analysis and the Principal Component Analysis the mutual relations and the importance of separate factors were assessed.

  • Název v anglickém jazyce

    UNIVERSITY STUDY RESULTS AS RELATED TO THE ADMISSION

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is aimed at an assessment of the relationship between results of admission proceedings and the University study successfulness. The core of the research was the relationship between the Mathematics admission test results and the exam results oftwo of the courses taught during the first bachelor level study year: Mathematics and Mathematical Methods in Economics. The research was carried out on two statistical samples comprising the results by students from the Economics and Management and theBusiness Administration study programmes. Using the regression and correlation analysis and the Principal Component Analysis the mutual relations and the importance of separate factors were assessed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2015

  • ISBN

    978-80-213-2560-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    318-324

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000358527400040