UNIVERSITY STUDY RESULTS AS RELATED TO THE ADMISSION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F15%3A68688" target="_blank" >RIV/60460709:41110/15:68688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
UNIVERSITY STUDY RESULTS AS RELATED TO THE ADMISSION
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is aimed at an assessment of the relationship between results of admission proceedings and the University study successfulness. The core of the research was the relationship between the Mathematics admission test results and the exam results oftwo of the courses taught during the first bachelor level study year: Mathematics and Mathematical Methods in Economics. The research was carried out on two statistical samples comprising the results by students from the Economics and Management and theBusiness Administration study programmes. Using the regression and correlation analysis and the Principal Component Analysis the mutual relations and the importance of separate factors were assessed.
Název v anglickém jazyce
UNIVERSITY STUDY RESULTS AS RELATED TO THE ADMISSION
Popis výsledku anglicky
The paper is aimed at an assessment of the relationship between results of admission proceedings and the University study successfulness. The core of the research was the relationship between the Mathematics admission test results and the exam results oftwo of the courses taught during the first bachelor level study year: Mathematics and Mathematical Methods in Economics. The research was carried out on two statistical samples comprising the results by students from the Economics and Management and theBusiness Administration study programmes. Using the regression and correlation analysis and the Principal Component Analysis the mutual relations and the importance of separate factors were assessed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 12th International Conference Efficiency and Responsibility in Education 2015
ISBN
978-80-213-2560-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
318-324
Název nakladatele
Czech University of Life Sciences Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 6. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000358527400040