Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

RELATIONSHIP OF SUCCESS IN UNIVERSITY STUDY AND ADMISSION EXAM RESULTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A61431" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:61431 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    RELATIONSHIP OF SUCCESS IN UNIVERSITY STUDY AND ADMISSION EXAM RESULTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The admission examinations represent a first important moment in academic education. If the admission proceedings really are expected to satisfy the intention to select those most capable and fittest candidates for study, proper attention has to be paidto them. Besides checking and confirming satisfactory levels of the results of secondary school studies they also should predict with sufficient reliability the academic success of study in the given branch. The paper brings research results concerning the given problems at the Faculty of Economics and Management CULS in Prague. The paper is focused on the examining relationship between study results and admission exam results in Bachelor study at Faculty of Economics and Management CULS over 2008-2011.The current analysis was made for 1 251 students who passed the admission exams in 2008 and passed at least 30 exams during Bachelor degree. The relationship between study results and admission exam results was examined by Spearman rank

  • Název v anglickém jazyce

    RELATIONSHIP OF SUCCESS IN UNIVERSITY STUDY AND ADMISSION EXAM RESULTS

  • Popis výsledku anglicky

    The admission examinations represent a first important moment in academic education. If the admission proceedings really are expected to satisfy the intention to select those most capable and fittest candidates for study, proper attention has to be paidto them. Besides checking and confirming satisfactory levels of the results of secondary school studies they also should predict with sufficient reliability the academic success of study in the given branch. The paper brings research results concerning the given problems at the Faculty of Economics and Management CULS in Prague. The paper is focused on the examining relationship between study results and admission exam results in Bachelor study at Faculty of Economics and Management CULS over 2008-2011.The current analysis was made for 1 251 students who passed the admission exams in 2008 and passed at least 30 exams during Bachelor degree. The relationship between study results and admission exam results was examined by Spearman rank

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal on Efficiency and Responsibility in Education and Science

  • ISSN

    1803-1617

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    281-293

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus