Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quantitative Physics Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F11%3A10107426" target="_blank" >RIV/00216208:11320/11:10107426 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quantitative Physics Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech education system, solving quantitative physics tasks has a long tradition. Regrettably, physics teachers are not sufficiently trained to teach problem solving and, as a consequence, many students solve the tasks without deeper understandingof the physics context. Therefore, the solving often turns into simple "mathematical manipulation" with formulas. It is important to minimize this strategy and teach students more appropriate approach towards the issue. Students' difficulties in problemsolving can be mitigated for example by developing some highly structured solution method. This contribution presents a project focused on developing teaching methods that concern the skills how to solve quantitative physical tasks and analyzing their potential impact in the context of the Czech education system. Several specific teaching methods and practices will be identified based on the results of international research survey on this subject and these will be adapted to the conditi

  • Název v anglickém jazyce

    Quantitative Physics Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech education system, solving quantitative physics tasks has a long tradition. Regrettably, physics teachers are not sufficiently trained to teach problem solving and, as a consequence, many students solve the tasks without deeper understandingof the physics context. Therefore, the solving often turns into simple "mathematical manipulation" with formulas. It is important to minimize this strategy and teach students more appropriate approach towards the issue. Students' difficulties in problemsolving can be mitigated for example by developing some highly structured solution method. This contribution presents a project focused on developing teaching methods that concern the skills how to solve quantitative physical tasks and analyzing their potential impact in the context of the Czech education system. Several specific teaching methods and practices will be identified based on the results of international research survey on this subject and these will be adapted to the conditi

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    WDS 2011 - Proceedings of Contributed Papers

  • ISBN

    978-80-7378-186-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    61-65

  • Název nakladatele

    Matfyzpress

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 6. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku