Impact of Noise Barriers on Air-Pollution Dispersion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10292175" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10292175 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.scirp.org/journal/PaperInformation.aspx?PaperID=44602#.VPILMOG3uiw" target="_blank" >http://www.scirp.org/journal/PaperInformation.aspx?PaperID=44602#.VPILMOG3uiw</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4236/ns.2014.66038" target="_blank" >10.4236/ns.2014.66038</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Impact of Noise Barriers on Air-Pollution Dispersion
Popis výsledku v původním jazyce
The impact of noise barriers on gaseous air-pollution dispersion was examined using the highresolution CLMM (Charles University LES (Large Eddy Simulation) Microscale Model). The dispersion of a mixture of nitrogen oxides (denoted as NOX-a mix of NO andNO2) was computed, providing the simulation in which wind direction is approximately perpendicular to the noise barriers. The barriers were assumed to be straight and infinitely long, with a height of 3 m. Dispersion of NOx was modeled for situations with no noise barriers along the highway, barriers on both sides, and for a single barrier on the upwind and downwind sides of the highway. The modelling results are presented and discussed in relation to previous studies and the implications of the resultsare considered for pollution barriers along highways.
Název v anglickém jazyce
Impact of Noise Barriers on Air-Pollution Dispersion
Popis výsledku anglicky
The impact of noise barriers on gaseous air-pollution dispersion was examined using the highresolution CLMM (Charles University LES (Large Eddy Simulation) Microscale Model). The dispersion of a mixture of nitrogen oxides (denoted as NOX-a mix of NO andNO2) was computed, providing the simulation in which wind direction is approximately perpendicular to the noise barriers. The barriers were assumed to be straight and infinitely long, with a height of 3 m. Dispersion of NOx was modeled for situations with no noise barriers along the highway, barriers on both sides, and for a single barrier on the upwind and downwind sides of the highway. The modelling results are presented and discussed in relation to previous studies and the implications of the resultsare considered for pollution barriers along highways.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Natural Science
ISSN
2150-4091
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
377-386
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—