Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FUTURE MATHEMATICS TEACHERS AND THE IDENTIFICATION OF SPECIFIC SKILLS FOR WORK WITH GEOGEBRA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F14%3A10315814" target="_blank" >RIV/00216208:11320/14:10315814 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11410/14:10315814

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FUTURE MATHEMATICS TEACHERS AND THE IDENTIFICATION OF SPECIFIC SKILLS FOR WORK WITH GEOGEBRA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using the framework of Technological Pedagogical Content Knowledge, the authors look into ways to develop this knowledge in future mathematics teachers for secondary schools. The first stage of research is presented. First, tasks were designed in which specific skills which pupils must master in order to work with ICT effectively are needed. These tasks were assigned to 19 student teachers whose work was observed by capturing their solving processes in GeoGebra by Camtasia, collecting their written workand recording their discussions. Finally, it was investigated to what extent the tasks contribute to the students' ability to plan teaching with dynamic geometry software. Similarly to related research, it transpired that individual work on problems contributes to enacting elements of TPACK in a very limited way and that discussions are essential. The second stage of research will thus include reflections on the solutions of problems and students' proposals of projects.

  • Název v anglickém jazyce

    FUTURE MATHEMATICS TEACHERS AND THE IDENTIFICATION OF SPECIFIC SKILLS FOR WORK WITH GEOGEBRA

  • Popis výsledku anglicky

    Using the framework of Technological Pedagogical Content Knowledge, the authors look into ways to develop this knowledge in future mathematics teachers for secondary schools. The first stage of research is presented. First, tasks were designed in which specific skills which pupils must master in order to work with ICT effectively are needed. These tasks were assigned to 19 student teachers whose work was observed by capturing their solving processes in GeoGebra by Camtasia, collecting their written workand recording their discussions. Finally, it was investigated to what extent the tasks contribute to the students' ability to plan teaching with dynamic geometry software. Similarly to related research, it transpired that individual work on problems contributes to enacting elements of TPACK in a very limited way and that discussions are essential. The second stage of research will thus include reflections on the solutions of problems and students' proposals of projects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Kritická místa matematiky na základní škole - analýza didaktických praktik učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2014

  • ISBN

    978-80-213-2468-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    640-647

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    5. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000351960900085