Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Towards in situ measurement of affective variables during playing educational LARPs: A pilot study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10318626" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10318626 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216208:11210/15:10318626

  • Výsledek na webu

    <a href="http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/tiki-publications.php?by=year" target="_blank" >http://artemis.ms.mff.cuni.cz/main/tiki-publications.php?by=year</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Towards in situ measurement of affective variables during playing educational LARPs: A pilot study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Live action role playing games can be used for educational purposes (edu-LARPs), but information about their learning effectiveness is limited. To our knowledge, even quantitative instruments for in situ measuring (i.e. during playing the game) of affective constructs, for instance flow or generalized positive and negative affect in edu-LARPs, are lacking. Existing instruments cannot be applied straightforwardly due to several reasons; most notably, because they are not gamified. Administering a non-gamified inventory in the game can influence/interrupt the states it is supposed to measure. The research aim of our new project is to investigate acquisition of mental models of mechanical devices learnt within an edu-LARP and correlate the quality of theacquired mental model with in situ flow and generalized positive/negative affect (planned N ~ 10 groups x 10 participants). So far, we have conducted three pilots (N ~ 10, 12, 13) for which we developed a new method for assessing these co

  • Název v anglickém jazyce

    Towards in situ measurement of affective variables during playing educational LARPs: A pilot study

  • Popis výsledku anglicky

    Live action role playing games can be used for educational purposes (edu-LARPs), but information about their learning effectiveness is limited. To our knowledge, even quantitative instruments for in situ measuring (i.e. during playing the game) of affective constructs, for instance flow or generalized positive and negative affect in edu-LARPs, are lacking. Existing instruments cannot be applied straightforwardly due to several reasons; most notably, because they are not gamified. Administering a non-gamified inventory in the game can influence/interrupt the states it is supposed to measure. The research aim of our new project is to investigate acquisition of mental models of mechanical devices learnt within an edu-LARP and correlate the quality of theacquired mental model with in situ flow and generalized positive/negative affect (planned N ~ 10 groups x 10 participants). So far, we have conducted three pilots (N ~ 10, 12, 13) for which we developed a new method for assessing these co

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA15-14715S" target="_blank" >GA15-14715S: Efektivní osvojování si mentálních modelů a stav vysokého zaujetí studenta - hledání souvislostí</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the European Conference on Games-based Learning

  • ISBN

    978-1-910810-58-3

  • ISSN

    2049-0992

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    767-769

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading, UK

  • Místo konání akce

    Steinkjer, Norway

  • Datum konání akce

    8. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku