Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Qualitative approach of eye-tracking research in science education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11320%2F15%3A10319889" target="_blank" >RIV/00216208:11320/15:10319889 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Qualitative approach of eye-tracking research in science education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In science education, eye-tracking research method allows us to follow student's attention which he or she devoted to areas of a presented material. The paper presents typical qualitative approaches to data analysis which can give us deeper understandingof students' way of thinking: watching a record, gaze plots and heat maps.Illustrations are results of a research focused on graphing in kinematics in physic education. For the research eye-tracker TX300 by Tobii with frequency 300 Hz was used; 23 students mostly at tertiary level of education were involved in the research. Testing tasks were adopted from the Test of Understanding Graphs in Kinematics developed by Beichner (1994). In the paper, limitations of methods are discussed as well.

  • Název v anglickém jazyce

    Qualitative approach of eye-tracking research in science education

  • Popis výsledku anglicky

    In science education, eye-tracking research method allows us to follow student's attention which he or she devoted to areas of a presented material. The paper presents typical qualitative approaches to data analysis which can give us deeper understandingof students' way of thinking: watching a record, gaze plots and heat maps.Illustrations are results of a research focused on graphing in kinematics in physic education. For the research eye-tracker TX300 by Tobii with frequency 300 Hz was used; 23 students mostly at tertiary level of education were involved in the research. Testing tasks were adopted from the Test of Understanding Graphs in Kinematics developed by Beichner (1994). In the paper, limitations of methods are discussed as well.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů